محسن جعفری نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال به منظور آگاهی از وضعیت آماری گونه های مهم حیات وحش، افزایش یا کاهش تعداد آنها در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان سرشماری انجام می شود.
جعفری نژاد اظهار داشت: امسال براساس برنامه ریزی های انجام شده از نیمه دوم آبان ماه 40 نفر کارشناس و محیط بان در قالب 14 گروه به مدت 3 روز حیات وحش مناطق حفاظت شده را ارزیابی می کنند.
وی بیان کرد: مناطق مورد بررسی برای شمارش گونه های جانوری از قبیل خائیز و سرخ، دیل، خامین، سولک، شکار ممنوع لار، حاتم تلرش و ماغر هستند.
جعفری نژاد ابراز داشت: هدف از این سرشماری ها بررسی جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع است.
وی تصریح کرد: سایر گونه ها از جمله گوشت خواران و حتی نمایه های حضور سایر گوشت خواران مهم نیز در فرم های سرشماری ثبت خواهند شد.
جعفری نژاد با اشاره به اینکه این سرشماری به روش مشاهده مستقیم انجام می شود گفت: وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه ای نیز مورد بررسی قرار می گیرد .
وی در ادامه افزود: اساتیدی از دانشگاه، تشکل های مردم نهاد، همیاران افتخاری و معتمدین محیط زیستی نیروهای اداره کل محیط زیست را برای سرشماری همراهی خواهند کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: پس از این آمار برداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر برای چگونگی برخورد و رفع مشکلات برنامه ریزی خواهد شد.
مجموع 41 هزار و 661 هکتارمناطق حفاظت شده خائیز سرخ، خامین و دیل در محدوده گچساران ، 17 هزار و 508 هکتار بخشی از خائیز و سرخ در محدوده کهگیلویه ، 12 هزار و 812 هکتار حفاظت شده سولک و شکار ممنوع ماغر در محدوده بهمئی و 28 هزار و 220هکتار شکار ممنوع لار و بخشی از حفاظت شده خامین در محدوده باشت قرار دارد.
6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.