ولی رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 12 محیط بان و سه پاسگاه کار پایش و حفاظت از سه منطقه حفاظت شده در مناطق خامی، دیل و کوه سرخ گچساران را به عهده دارند.
وی بیان کرد: درحالی که استاندارد محیط بان در مناطق حفاظت شده یکهزار هکتار به ازای هر محیط بان است اما هر محیط بان کار صیانت از چهار هزار هکتار منطفه حفاظت شده در گچساران را به عهده دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران با اشاره به خشکسالی های امسال گفت: آبرسانی سیار به حیات وحش، مهار آتش سوزی ها و شناسایی و دستگیری شکارچیان و صیادان غیر مجاز از مهمترین وظایف محیط بانان است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: امسال 13 شکارچی و صیاد متخلف در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان دستگیر شدند.
رمضانی اظهار داشت: از این شکارچیان 17 قطعه لاشه‌ کبک و تیهو کشف و ضبط شد.
وی گفت: همچنین 11 قبضه اسلحه ساچمه زنی در این مدت از شکارچیان متخلف در شهرستان گچساران کشف شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران جریمه این تعداد شکارچی متخلف را 58 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: پرونده این متخلفان برای بررسی و صدور حکم تحویل مراجع قضایی این شهرستان شده است.
وی با اشاره به کمبود نیروی محیط بان، از دوستداران حیات وحش خواست در صورت مشاهده هر تخلفی مراتب را به محیط زیست گزارش دهند.
کوه خامی با مساحت بیش از 25 هزار هکتار، کوه سرخ با 16 هزار هکتار و کوه دیل با 10 هزار هکتار مساحت از جمله مناطق حفاظت شده شهرستان‌های گچساران و باشت محسوب می‌شوند.
کبک، تیهو،کل و بز از مهم‌ترین گونه‌های حیات وحش در زیستگاه‌های گچساران هستند.
شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.