آیت الله محمدی مفرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان کالای ضروری 310 تن آرد، 210 تن سبوس و 75 تن کود شیمیایی است.
وی بیان کرد: 12هزار نفر عضو تعاونی های تولیدی، کشاورزی و روستایی شهرستان های باشت و گچساران است.
محمدی مفرد ابراز کرد: در این شهرستان 25 تعاونی تولیدی، کشاورزی و روستایی فعال وجود دارد که تعاونی زنبورداران، مرغداران، باغداران و تعاونی بانوان از عمده‌ترین این تعاونی‌هاست.
وی اظهار داشت: هم اکنون 2هزار واحد صنفی تولیدی - توزیعی و خدماتی در این 2 شهرستان فعالیت دارند.
رئیس اداره تعاون روستایی گچساران و باشت گفت:80 درصد روستاییان این شهرستان ها در قالب تعاونی و تشکل های روستایی زیر پوشش خدمات این اداره قرار دارند.
محمدی مفرد ابراز کرد: 2 هزار و 235 تن گندم و انواع بذور اصلاح شده به صورت تضمینی از سوی این دستگاه امسال از کشاورزان این 2 شهرستان خریداری شده است.
وی تشکیل شرکت تعاونی روستایی به‌ویژه در بخش تولید را باعث بالا رفتن میزان بهره‌وری و افزایش کیفیت محصولات تولیدی عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های تعاون روستایی راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی بخش کشاورزی است.
محمدی مفرد ابراز کرد: راهبرد اصلی تعاونی روستایی و عشایری گچساران توزیع کالاهای اساسی در این مناطق برای رفاه حال این قشر آسیب پذیر است.
وی اظهار داشت: یکی از اقدام‌های شرکت‌های تعاونی روستایی وارد شدن در بحث خرید محصولات کشاورزی آن هم در زمان پایین بودن قیمت‌هاست که این مساله موجب کوتاه شدن دست واسطه‌ها و جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان می‌شود.
بخش مرکزی شهرستان گچساران دارای سه دهستان، 120 روستا و 26 هزار و 638 نفر جمعیت روستایی و 10 هزار نفر جمعیت عشایری است که شغل اکثر آنها کشاورزی و دامپروری است.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.