به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز شنبه در آیین رژه نیروهای مسلح کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باید منافذ بروز هرگونه فساد از جمله فساد اقتصادی را در کشور مسدود کرد و متولیان امر چاره ای در این زمینه بیندیشند.
وی افزود: مکتب عاشورا بر پایه توحید، حریت، آزادگی و روح مقاومت، ایثار و شهادت طلبی بود و دوران هشت سال دفاع مقدس نیز تبلور فضائل عاشورایی و قیام کربلاست.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس با اتکا به قدرت لایزال الهی و برای حفظ ارزش های دینی، خاک و مرزوبوم از جان خود گذشته و رشادت های مثال زدنی نشان دادند و به همین دلیل نیز آن دوران برای همیشه ماندگار شد.
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: امروزه مردم و مسئولان اجرایی کشور نیازمند بازنگری به دوران دفاع مقدس و عوامل مقاومت جانانه در برابر هجوم گسترده نظام سلطه و حفظ مرزها هستند.
وی ابراز داشت: عمده ترین دلایل تحقق این امور مهم شامل اتکا به قدرت لایزال الهی، وحدت دینی و ملی و وجود روحیه مقاومت، ایثار و شهادت بین ملت ایران بود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: رزمندگان، مردم و مسئولان اجرایی کشور در دوران دفاع مقدس هدف و مسیر صحیح را شناخته و برگزیده بودند در حالی که دشمن به دلیل اتکا به توان و تجهیزات نظامی غرب شکست خورد.
آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: چنانچه روحیه ایثار، مقاومت و وحدت بین مردم و مسئولان اجرایی کشور وجود داشته باشد می توان همچون دوران دفاع مقدس از سختی ها و ناهمواری ها عبور کرد.
وی افزود: هم اینک دشمنان در جنگ اقتصادی با ایران هستند و عزم آنان نیز شکستن پایه های اقتصاد کشور است که باید با کنار گذاشتن بی تدبیری ها سد محکمی در برابر این هجوم ساخت.
آیت الله ملک حسینی بیان کرد: نظام و انقلاب به لطف الهی و با همراهی مردم در حال پیمودن قله های پیشرفت و ترقی است و هرگز اجازه نمی دهند که دشمنان به اهداف شوم خود برسند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس با ایستادگی در برابر نظام سلطه از عظمت، شرافت و استقلال خود با تمام وجود صیانت کردند.
علی محمد احمدی اظهار داشت: در آن دوران طلایی نشان داده شد که ملت ایران با درس گرفتن از مکتب عاشورا زیربار زورگویی و زیاده خواهی هیچ ابرقدرتی نمی رود.
وی افزود: غربی ها و در رأس آنها آمریکای جنایتکار با هدف سیطره بر ایران اسلامی اقدام به تجهیز نظامی عراق کردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دشمنان فراموش کرده بودند که ملت ایران در روزهای دشوار و شرایط حساس حماسه آفرینی کرده و رشادت های مثال زدنی از خود نشان می دهند.
احمدی عنوان کرد: امروزه دشمنان نبرد مجددی با عنوان جنگ اقتصادی را علیه کشور و ملت ایران آغاز کرده اند که این ترفند نیز با همراهی مردم خنثی و نقش بر آب می شود.
وی ابراز داشت: دشمنان مطمئن باشند که با تحریم و جنگ اقتصادی نمی توانند ملت مقاوم ایران را به ستوه دربیاورند زیرا گردنه هایی به مراتب دشوارتر از اینها را با موفقیت سپری کرده اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نکته مهمی که باید همواره به دشمنان گوشزد کرد آن است که با تحریم و فشار اقتصادی نمی توانند جلوی پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی را بگیرند.
احمدی اظهار داشت: ملت ایران هرگز در برابر تحریم و مشکلات اقتصادی دشمنان تسلیم نمی شوند همانطور که در مقابل فشار نظامی سرشان را خم نکردند.
وی افزود: ملت ایران کنار دولت و مسئولان اجرایی خواهند بود و در برابر مشکلات اقتصادی ایستادگی کرده و یکبار دیگر دشمنان را به شکست دیگری وادار می کنند.
احمدی بیان کرد: اهتمام جدی دولت دوازدهم غلبه بر دشمنان در نبرد اقتصادی، تأمین کالاهای مورد نیاز مردم و برخورد با سوء استفاده کنندگان از شرایط نامناسب اقتصادی کنونی کشور است.
وی عنوان کرد: دلیل مخالفت آمریکا با ایران اسلامی رشد، استقلال و عزت روزافزون آن در منطقه خاورمیانه و عرصه بین المللی است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رژه نیروهای مسلح ایران در روز 31 شهریور هر سال یک پیام مهم برای دنیا و نظام سلطه دارد.
سردار یدالله بوعلی اظهار داشت: پیام آن است که سربازان ولایت و نظام از اعماق جان معتقدند ایمان، اخلاص و باورهای دینی بر تجهیزات مدرن نظامی غلبه می کند.
وی افزود: این باور مهم برگرفته از آیات قرآن کریم، مکتب عاشورا و رهنمودهای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
سردار بوعلی بیان کرد: رمز پیروزی رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با وجود کمبود امکانات نظامی الگو گرفتن از قیام کربلا و ظلم ستیزی امام حسین (ع) بود.
وی عنوان کرد: نیروهای مسلح ایران هم اینک نیز در رکاب رهبر معظم انقلاب به عنوان نایب امام زمان (عج) آماده دفاع جانانه از دین مبین اسلام، نظام، انقلاب و ارزش های دینی هستند.
31 شهریور تا 6 مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، 317 آزاده و افزون بر 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.