حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع شهر برگزار شد، اظهار داشت: جوانان کشور در دوران دفاع مقدس با ایثار و فداکاری و از خودگذشتکی عامل پیروزی شدند و امروز نیز در جنگ اقتصادی فرصت ایثار و فداکاری و گذشت است.
وی با اشاره به فرا رسیدن آغاز هفته دفاع مقدس در 31 شهریور ماه و جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران در سال 1359 بیان داشت: دشمن در طول هشت سال نتوانست به اهداف اولیه خود دست یابد زیرا مردم غیور ایران جانانه دفاع کردند و یک وجب از خاک کشور را به دست بیگانه ندادند.
این مقام مسئول با بیان اینکه این ایستادگی و مقاومت به برکت تبعیت از ولی فقیه حاصل شد، اضافه کرد: یکی از منافع جنگ ایجاد وحدت بین اقشار جامعه و بوجود آمدن روحیه ایثار و فداکاری و ارزش های اخلاقی و انسانی در جامعه بود.
خطیب جمعه دماوند با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که می توانیم با اتکال برخدای متعال و وحدت کلمه روی پای خود بایستیم،تصریح کرد: جنگ تحمیلی ریشه های انقلاب اسلامی را محکم کرد و اینها همه از برکات خون پاک شهدای انقلاب و دفاع مقدس بود.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون و 300 هزار دانش آموز جدید در سال تحصیلی 97-98 وارد مدرسه ها می شوند که مدارس بهترین فرصت برای آموختن درس ایثار و فداکاری به دانش آموزان است.
وی افزود: اگر بخواهیم منفعت طلبی و دنیا طلبی ترویج شود، نتیجه آن چیزی جزو اختلاس و احتکار نیست؛ تلاش مسئولان فرهنگی و آموزشی منطقه در زمینه پیوند بیشتر خانواده، مدرسه و مسجد به ویژه در شرایط کنونی بیشتر باشد.
وی در ادامه با اشاره به سالروز ورود اسیران دشت کربلا به شهر کوفه در سال 61 ه.ق و همچنین بنابر روایتی سالروز شهادت امام زین العابدین (ع)، افزود: بنی امیه چهره واقعی خود را در زیر پرده ریا، حیله و نیرنگ مخفی کرده بودند و بنام خلافت رسول خدا تیشه بر ریشه دین می زد.
این مقام مسئول گفت: شهادت امام حسین (ع) تاحدودی اسرار را برملا کرد ولی اسارت امام سجاد (ع) پرده تزویر و ریاکاری را از چهره بنی امیه کاملا بالا زد که اگر روشنگری ایشان نبود امروز از محرم و اسلام خبری نبود.
تهرام/7246/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.