از آن روز که دندان های وجود مقدس و نازنین پیامبر نور و رحمت (ص) - نخستین جانباز اسلام - با سنگ جهل و خشونت خرد شد و پس از زخم های پرشماری که بر بدن مبارک امیر مومنان(ع) نشست، جانبازی های اسوه زنان عالم در دفاع از حریم ولایت تا جانبازی های بزرگ جانباز تاریخ انسانیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) در حماسه خونین کربلا، همواره شعر زیبای عشق و ایثار در دفاع از آیین و دفاع از حریم ولایت بر صفحه تاریخ نقش بسته است.
چه زیباست که خجسته زاد روز ولادت باسعادت 'قمر منیر بنی هاشم' دلاور مرد صحنه بی همتای کربلا روز جانباز نام نهاده شد.
امروز پس از قرن ها، مردانی از تبار نیکان از چشمه همیشه جوشان معرفت باب الحوائج ، درس ادب و مردانگی آموختند و مشق ایثار و جانبازی کردند تا جهانیان بدانند که خط روشنی که الگوی بی نظیری چون عباس (ع) -آموزگار بزرگ عشق و وفا و امیر ادب و شجاعت - رسم نموده هرگز محو نخواهد شد .
چه زیبا امام خوبیها حضرت روح الله (ره) جانبازان را مایه سربلندی و افتخار ملت ایران و امت اسلام خواندند.
در وصف بزرگ منشی و عظمت جانبازان همان بس که پیر جماران ، خود را در برابر عظمت روح جانبازان خجالت زده و از ترسیم مقام بلند آنان عاجز دانستند.
سلام ما بر جانبازان سرافرازی که در راه عزت اسلام و سربلندی کشور از جان مایه گذاشتند.
سلام ما بر دلیرمردانی که مردانه ایستادند ، سر و دست و چشم خود را هدیه خدا دادند تا فرهنگ اسلام و ارزش های انقلاب و تمامیت ارضی کشور ایران حفظ شود.
سلام و درود بی پایان نثار جانبازان ، این شهیدان زنده تاریخ، در برابر وجود مقدس شما بزرگ مردان جانباز که زیبا مردانگی و شجاعت و ایثار را به تصویر کشیدید به احترام می ایستیم و سر تعظیم فرود می آوریم و بر قدم های شما بوسه می زنیم و خاک پایتان را توتیای چشم خود میکنیم چرا که امنیت ، آسایش ، آرامش و سربلندی امروز کشورمان را مدیون جانبازی های دیروز شما خوبان روزگار میدانیم.
عزیزان ملت، روزتان مبارک
'محمدجواد عابدی'
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.