به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح اظهار داشت: این تعداد روستا با جمعیت سه هزار و 500 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
وی افزود: میزان اعتبار اجرای این طرح 35 میلیارد ریال بوده که مراحل اجرایی آن از جمله 12 کیلومتر خط انتقال آب، احداث سه مخزن ذخیره آب به ظرفیت 250 متر مکعب، احداث ساختمان موتور خانه و حفر یک حلقه چاه به عمق 165 متر بوده است.
احمدی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید، خدمات قابل توجهی در حوزه آبرسانی به روستا ها در سراسر کشور و به ویژه کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
وی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید تاکنون 54 مجتمع آبرسانی بزرگ در این استان به بهره برداری رسیده که 582 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شده اند.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در این بحران کم آبی مردم باید قدر دان خدمات نظام و دولت باشند زیرا که دولت خدمات چشمگیری را در همه عرصه ها به خصوص در زمینه آبرسانی در سراسر کشور ارائه داده است.
غلام محمد زارعی تصریح کرد: یکی از مهم ترین معضلات پیش روی در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر موضوع خشکسالی استفاده از انشعاب های غیر مجاز است که تنش آبی در این استان را تشدید کرده است.
وی افزود: 15 هزار و 576 فقره انشعاب غیر مجاز در روستا های این استان از سال 93 تا 96 شناسایی شده است.
زارعی بیان کرد: رسانه های استان باید در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی کرده و مرم را با عواقب این کار آگاه سازند تا این معضل رفع شود.
وی عنوان کرد: با دارندگان انشعاب‌ های غیرمجاز آب در روستا های کهگیلویه و بویراحمد به طور قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.
612 انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای این استان از سال گذشته تاکنون شناسایی و به منظور جلوگیری از هدر روی آب به مجاز تبدیل شده است.
سه هزارو 729 فقره انشعاب غیر مجاز از سال گذشته تاکنون در مناطق روستایی این استان شناسایی شده که از این میزان 2 هزارو 130 به مراجع قانونی معرفی شدند.
در اوایل سال گذشته 130 روستای استان به صورت سیار آبرسانی می‌شد.
190 روستا از مجموع یکهزار و 642 روستای دارای سکنه در این استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.
یک هزار و 420 روستای دارای سکنه استان کهگیلویه و بویراحمد تاسیسات آبرسانی سالم دارند.
از مجموع یکهزار و 642 روستای دارای سکنه در کهگیلویه وبویراحمد 720 روستا بالای 20 و مابقی زیر 20 خانوار جمعیت دارند.
کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غرب ایران 713 هزار نفر جمعیت دارد.
جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد بین 2 سرشماری عمومی نفوس و مسکن 90 تا 95 از 47 درصد به 44 درصد جمعیت استان کاهش پیدا کرده است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 160 هزار مشترک آب و 38 هزار مشترک فاضلاب و حجم آب تولیدی آن به طور سالانه حدود 38 میلیون مترمکعب است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.