فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از آبگیری و لایه روبی آبشخورهای حیات وحش مناطق گرمسیری این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، عنایت آرامشیان گفت:بصورت دوره‌ای و هفتگی، آبشخورهای حیات‌وحش نقاط گرمسیری استان لایه‌روبی، ضدعفونی و تامین آب می شوند.

وی افزود: خشکسالی‌ها و کم بارشی‌های اخیر سبب کاهش دبی آب چشمه‌ها شده که این کاهش می‌توانست تهدیدی بالقوه برای حیات‌وحش محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه در مناطق گرمسیری محسوب شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به تامین آب آبشخورهای حیات وحش مناطق حفاظت‌شده گرمسیری استان با تانکرهای‌سیار اشاره و اظهارداشت:‌ به‌صورت دوره‌ای و هفتگی‌منابع آبشخوری حیات وحش مناطق حفاظت شده گچساران تامین آب می شوند.

آرامشیان، وجود بیماری‌های مشترک دام‌های اهلی و حیات وحش را تهدیدی در این راستا خواند و تصریح کرد: جهت جلوگیری از سرایت احتمالی این بیماری قبل از هرگونه تامین آبی، آبشخورها توسط محیط‌بانان ابتدا پاکسازی، ضدعفونی و سپس تامین آب می شوند.

وی گفت: پس از پایش و بررسی مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان، برای جلوگیری از گدار حیات وحش، بخش‌هایی که با کمبود شدید آب مواجه بودند توسط تانکرهای آب سیار و احداث یا نصب آبشخورهای جدید تامین آب شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.