بازآفرینی شهری اقداماتی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری منطقه هدف عملیات است که در نهایت به یک پیشرفت پایدار اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی منجر شود. محمد علی علی مردانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح‌های مختلفی شامل بهسازی محله‌های سادات، لبنان، رادک، خیابان شهید بلادیان و آسفالت معابر محله‌های یاسوج، احداث درمانگاه، کتابخانه و دارالقرآن در مناطق مختلف این 2 شهر از محل بازآفرینی شهری در حال انجام است.
وی افزود: طرح‌های بازآفرینی شهری در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده است.
علی مردانی بیان کرد: هم اینک در زمینه بازآفرینی شهری حدود سه هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر گچساران به کمک بنیاد مسکن، شهرداری و سازمان فنی مهندسی در دست اجراست.
وی عنوان کرد: اعتبار خیابان بلادیان شهر دوگنبدان تأمین شده و این اعتبارات به صورت ملی است و این موضوع هیچ ارتباطی به کل استان ندارد.
20 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
شهر دوگنبدان 162 هکتار بافت فرسوده و 287 هکتار سکونتگاه غیر رسمی دارد.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران با 100 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال نیز در حوزه بازآفرینی شهری 12 میلیارد ریال برای شهر دهدشت در نظر گرفته شده است که سه طرح در آن جا اجرایی خواهد شد.
علی مردانی افزود: در برنامه توسعه چهار ساله برش استانی راه و شهرسازی توجه ویژه‌ای در زمینه شهرسازی، بازآفرینی شهری، احیا بافت‌های فرسوده و بافت‌های ناکارآمد شهری، بهبود وضعیت حاشیه نشینی و مسکن شده است.
وی یکی از اولویت‌های راه و شهرسازی این استان را بازآفرینی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری عنوان کرد.
بر اساس مطالعات کارشناسی سه هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در سطح این وجود دارد که بیشتر آن در سه شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت است.
ساختمان‌هایی که بیش از 30 سال قدمت داشته باشند جزء بافت فرسوده هستند.
براساس آمار یک هزار و 170 هکتار سکونتگاه غیررسمی، 168 هکتار بافت فرسوده و 38 هکتار بافت تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
وی به مهم ترین طرح های در دست اجرا در حوزه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از جمله بهسازی محلات اکبر آباد و دولت آباد، بهسازی و آسفالت محلات مهریان و بلهزار ، اصلاح شبکه آب محلات اکبر آباد، دولت آباد، مهریان و بلهزار نیز اشاره کرد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.