حسین امیری خامکانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولویت روشنایی به طور قطع باید به اماکن مسکونی و واحد هایی که وجود برق در آنها حساس و حیاتی است اختصاص یابد.
وی تصریح کرد: گرمای شدید در تابستان امسال و کمبود شدید آب از یک طرف، مصرف برق را برای سیستم های سرمایشی بالا برده و از طرف دیگری رهاسازی آب پشت سدها برای تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهایی که تامین آب آنها از آبهای سطحی و سدها انجام می شود سبب شده که حدود چهار هزار مگاوات یعنی اندازه چهار برابر نیروگاه بوشهر از ظرفیت برق آبی کشور کاسته شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد: برخی روزها تا حدود 2 هزار مگاوات هم افزایش مصرف نسبت به سال قبل بوجود می آید و موجب می شود در روزهایی مانند یازدهم و بیستم و بیست و یکم تیرماه تا ٥ یا ٦ هزار مگاوات کمبود داشته باشیم لذا باید مصرف مدیریت شود.
وی با بیان اینکه دو نکته قابل تامل است تصریح کرد: نخست اینکه شبکه برق کشور سراسری است و بهم متصل است و خاموشی ها را سراسری در کل کشور بر اساس شدت گرمای هوا برنامه ریزی می کنند و دما در بعضی شهرها تا نزدیک ٦٠ درجه سانتیگراد می رسد.
امیری خامکانی افزود: دوم اینکه فشار بیش از حد به سیستم ها، ترانس ها و تجهیزات صنعت برق ممکن است موجب فروپاشی کل سیستم شود و خاموشی سراسری و مدت دار به کشور تحمیل کند.
وی گفت: همانطور که چند سال پیش در آمریکا و اخیرا هم در کشور آذربایجان این اتفاق افتاده است لذا مسئولان مجبورند برای جلوگیری از چنین وضعیتی با اعمال خاموشی ها سیستم را پایدار نگهدارند.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.