به گزارش ایرنا، جعفر رودری روز دوشنبه در شورای استانی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با حضور معاون اقتصادی ریاست جمهوری افزود: در بخش واگذاری پروژه ها نیز قوانین زیادی وجود دارد که این امکان را فراهم می کند تا از ظرفیت های موجود استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: قانون رفع موانع تولید در ماده های هفت، 12 و 24 اجازه مشارکت با بخش خصوصی را می دهد و در سایر قوانین نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: سهمیه واگذاری پروژه های استان کرمان در برنامه ششم توسعه کشور از سال 1396 تا 1400 حدود 543 مورد است که تاکنون 249 پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 600 میلیارد تومان واگذار شده است.
رودری گفت: 535 پروژه نیز با یک هزار و 800 میلیارد تومان در استان کرمان آماده واگذاری است و پنج پروژه بزرگ از جمله پروژه فاضلاب کرمان نیز برای واگذاری آماده شده و کار واگذاری آنها دنبال می شود.
وی با تاکید بر اینکه تعدد قوانین و مقررات از مسائل مهم در حوزه واگذاری ها است که مشکل ساز شده است ادامه داد: لازم است هم راستایی قوانین به شکلی در کشور انجام شود که برداشت های مختلف و سلیقه ای از قوانین رفع شده و ترس نهفته از این نوع برداشت ها نیز در بین سرمایه گذاران نیز از بین برود.
وی با اشاره به اینکه طرح های آماده واگذاری در استان کرمان مورد رغبت بخش خصوصی است تاکید کرد: لازم است بانک تخصصی برای مشارکت با بخش خصوصی در حوزه واگذاری ها نیز فعال شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.