به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان و گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه هفت شهرستان های سیرجان و بردسیر افزود: در استان کرمان 80 درصد از فرمانداران زیر 40 سال سن دارند و مدیران کل نیز باید جوان شوند.
وی بیان کرد: افراط گرایی سهم مهلک توسعه و آبادانی استان کرمان است و نباید عزت و آبروی روستا نشینی را از دست داد.
استاندار اضافه کرد: مساجد و تکایا باید محل آموزش باشند و اقتصاد مقاومتی، گردشگری، کشاورزی در این اماکن به مردم آموزش داده شود.
رزم حسینی گفت :یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی این است که روستاییان اداره زندگی خود را بدون اتکا به دولت در دست بگیرند.
وی بیان کرد: حکومت، نظام و مردم باید مهاجرت از روستاها را متوقف کنند و برای این کار باید شغل پایدار بوجود بیاید که توسط دولت امکانپذیر نیست.
استاندار کرمان ادامه داد: دولت ها در جهان سوم باید در زمینه زیر ساخت ها فعالیت کنند و توسعه به بخش غیر دولتی واگذار شود و شناسایی ظرفیت ها، کلیدی ترین کار معین های اقتصادی این استان است.
وی تصریح کرد: اقدامات انجام شده دولت در کرمان باید در معرض دید عموم قرار گیرد.
رزم حسینی گفت: ایجاد 210 شغل پایدار در یک روستا توسط شرکت جهاد نصر و سه هزار شغل توسط ستاد فرمان امام (ره) طی 2 سال، از اقدامات بخش غیر دولتی در استان کرمان است.
وی تاکید کرد: با شرکت های دانش بنیان و جوانان تحصیلکرده می توانیم استان را بسازیم.
استاندار کرمان با بیان اینکه امروز در استان روستای بدون اینترنت نداریم افزود: وزیر ارتباطات تعهد کرده است که تا 28 اردیبهشت بیش از 80 نقطه کور استان کرمان زیر پوشش مخابراتی قرار گیرد.
استاندار کرمان همچنین با تاکید بر تهیه و تدوین نقشه پایدار کشاورزی این استان گفت:باید سازو کاری فراهم شود تا زحمت و محصول کشاورزی مردم را با مصرف بهینه آب ارتقا بدهیم.
در ادامه استاندار کرمان از عملیات احداث هتل گردشگری سیرجان بازدید کرد.
این هتل در 14 طبقه و با اعتبار 300 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در دست احداث است و تا 2 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار کرمان امروز یکشنبه در یک یک روز کاری فشرده به منظور افتتاح برخی طرح ها و بازدید از بخش های مختلف به شهرستان های سیرجان، بردسیر و رفسنجان سفر کرده است.
شهرستان سیرجان در فاصله 185 کیلومتری غرب مرکز استان قرار دارد.
7420/7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.