به گزارش ایرنا، حمید ملانوری روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: مردم علاقه دارند فرزندانشان قدرت، خلاقیت، مهارت داشته باشند، مسائل پیرامونشان را بشناسند و کمال، ادب و اخلاق بیاموزند.
وی بیان کرد: مردم با توجه به فضایی که در جامعه جهانی وجود دارد انتظار دارند فرزندانشان در مقابله با آسیب های اجتماعی قوی عمل کنند و نه گفتن به معضلات را یاد بگیرند.
ملانوری تصریح کرد: خانواده و مدرسه 2 نهاد بزرگ است که اگر نتوانند در اجتماعی شدن فرزندان کاری انجام دهند حوزه های دیگر نیز نخواهد توانست.
وی از اعتیاد به عنوان یکی از معضلات امروز جوامع یاد کرد و گفت: اعتیاد در جامعه امروز یک نگرانی بزرگ است.
وی خطاب به مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اگر قرار است تاثیرگذاری این حوزه را در جامعه ببینیم راهش این است که مدیریت مجموعه از تمام امکانات پیرامون در راستای تعالی استفاده کند.
ملانوری گفت: برای رسیدن به رشد، تعالی و جامعه ای آرمانی باید تلاش شود از تمام عناصر موجود در راستای ارتقای شرایط استفاده شود.
وی افزود: بدون همراهی و همکاری مسئولان دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، قضایی و سایر نهادها، اشخاص و گروه های مختلف مردم نهاد، امکان مدیریت مجموعه آموزش و پرورش وجود ندارد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تاکید کرد: انتظار مدیریت استان از آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت های موجود، برنامه ریزی و اجرای برنامه های بومی است.
وی تاکید کرد: امکان اجرای امور در فضای موجود جز بومی کردن بخشنامه ها وجود ندارد.
ملانوری افزود: مدیریت ریسک پذیر باید به تناسب آنچه در اختیار دارد بومی تصمیم گیری، برنامه ریزی و مدیریت کند لذا مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز به این مهم توجه کند.
وی تصریح کرد: در طول ادوار گذشته و دوره قبل شاهد اتفاقات بسیار خوبی در بخش های مختلف آموزش و پرورش استان کرمان بوده ایم.
ملانوری تاکید کرد: نقش تاثیرگذار مردم و مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش کرمان را نیز در کنار تلاش های مسئولان نمی توان نادیده گرفت.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: 104 سال قبل نخستین مدیر این نهاد با عنوان سازمان فرهنگ و هنر با نام مرحوم کاظمی روی کار آمد.
محمد محسن بیگی افزود: بعد از آن 37 نفر قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن 14 نفر بعد پیروزی انقلاب مسئول دستگاه عظیم تعلیم و تربیت در مجموع 51 نفر این مسئولیت را پذیرفته اند.
وی تاکید کرد: در آموزش و پرورش پول و زور حاکمیت ندارد و تعلیم و تربیت کار دل است که باید بر دلها بنشیند و اثر بگذارد.
محسن بیگی با تاکید بر اینکه نباید آموزش و پرورش را آلوده سیاست کرد اظهار داشت: دوران مدیریتی همانند دوران عمر کوتاه است، لذا می توان مدیریت ذلیلانه، منفعت طلبانه و یا عزتمندانه داشت.
وی با اشاره به اینکه انسانها باید امانتدار باشند گفت: لذا بنده در این مدت امانتدار عزت، حرمت و حریم معلم و دانش آموزان بودم.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.