به گزارش ایرنا، ایرنیا کرنیاک روز سه شنبه در حاشیه بازدید هیات های دیپلماتیک 11 کشور و آژانس های سازمان ملل متحد در ایران از مرکز آموزش فنی حرفه ای شماره یک کرمان افزود: این شیوه خدمات رسانی مطلوب به اتباع خارجی در کرمان می تواند به عنوان الگویی برای سایر نقاط نسبت به امور اتباع مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته کرنیاک ، خدمات رسانی به اتباع خارجی بویژه افغانها در زمینه های بهداشت، آموزش، معیشت در سراسر کشور اجرا می شود که کرمان در این خصوص رتبه برتری را دارد.
وی به حجم وسیع خدمات صورت گرفته و یا در حال انجام نسبت به اتباع کشور افغانستان در کرمان ،بیان کرد: امروز از کارگاه هایی بازدید داریم که در بحث معیشت به اتباع خارجی خدمات مطلوب ارائه می کنند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری کرمان نیز گفت: اعضای این هیات دیپلماتیک از کشورهای انگلستان، اندونزی، نیجریه، نروژ، لهستان، استرالیا، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان و جمهوری چک هستند که با همراهی دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به کرمان سفر کردند.
حمید شمس الدینی افزود: هدف این سفر بازدید از پروژه های مشترک در جهت نیاز جامعه پناهندگان در استان کرمان است.
وی تصریح کرد: با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمان امکانات بسیار کاملی در زمینه مهارت آموزی اتباع خارجی فراهم شده است.
شمس الدینی اظهار داشت: سال گذشته 228 نفر از اتباع خارجی آموزش های فنی و حرفه ای را آموختند و در سال جاری 156 نفر مشغول به مهارت آموزی شده اند.
این هیات دیپلماتیک ضمن بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای از نزدیک با اقدامات آموزشی این مرکز برای اتباع و پناهندگان خارجی آشنا شدند.
همچنین این هیات از مرکز آموزش نجاری و تولید وسائل چوبی زیر نظر دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان بازدید کردند.
هیات های دیپلماتیک 11 کشور و آژانس های سازمان ملل متحد در ایران شامگاه دوشنبه وارد فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان شدند.
این هیات در سفر 2 روزه به استان کرمان از کارگاه های آموزشی و مراکز مختلف پناهندگان مستقر در شهرستان های کرمان و رفسنجان بازدید می کنند.
بیش از 300 هزار نفر از اتباع خارجی در استان کرمان اقامت دارند که اکثریت آنها از اتباع کشور افغانستان هستند.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.