به گزارش ایرنا، 'اسدالله گرجی زاده' روز یکشنبه در سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: در زندان مرکزی اصفهان جمعیت زندانیان چهار برابر ظرفیت این زندان است.
وی با اشاره به آمار بالای ورودی زندان های استان اصفهان، اضافه کرد: در سال گذشته 32 هزار نفر به آمار زندانیان اصفهان اضافه شد در حالیکه ظرفیت زندان ‌های این استان 15 هزار نفر است.
گرجی زاده ادامه داد: 90 درصد کسانی که در زندان ها هستند، نباید در زندان باشند اما مشکلات جامعه آنها را به این وضعیت دچار کرده است.
وی گفت: سالانه 70 درصد جمعیت زندان ها جدید الورود هستند و فقط 30 درصد سابقه دارند.
مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تاکید کرد: هرکسی بویژه مسئولان اگر بخواهند از مشکلات جامعه بااطلاع شوند باید به سراغ زندان ها بیایند و این جامعه و جمعیت را مورد بررسی دقیق قرار دهند.
گرجی زاده افزود: خانواده افراد زندانی بیش از زندانی زیر فشار هستند و این خانواده ها گاهی به فراموشی سپرده می شوند.
وی با بیان اینکه آمار کارکنان اداره کل زندان های اصفهان کمتر از حدنصاب است و پاسخگوی جمعیت زندانیان نیست، افزود: برای زندان ‌های این استان بیش از یکهزار و 500 نفر کادر سازمانی و متصدی تعریف شده است اما در حال حاضر اداره کل زندان های اصفهان فقط 700 کارمند و متصدی دارد.
گرجی زاده با بیان اینکه برای نظارت و کنترل زندانی ها به نیروهای بیشتری نیاز داریم در عین حل گفت: در سال های اخیر سعی کرده ایم که با استفاده از تجهیزات مناسب این نظارت بیشتر و بهتر اعمال شود.

*** کمک شورای شهر اصفهان برای آزادسازی زندانیان به صدا و سیما پرداخت شد
مدیرکل زندان‌ های استان اصفهان افزود: از سال 90 تاکنون مدیریت شهری اصفهان برای آزادی مرتکبین جرائم غیر عمد کمک های نقدی انجام داده است.
گرجی زاده اضافه کرد: امسال نیز مدیریت شهری اصفهان برای آزادی زندانیان 300 میلیون تومان کمک کرد که برای اجرای برنامه ' یک شهر یک ضیافت ' به صدا و سیما پرداخت شد.
وی اعلام کرد: در حال حاضر بیش از یکهزار و 500 نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندان ‌های استان اصفهان وجود دارد و برای آزادی آنها به 150 میلیارد تومان نیاز است.
مدیرکل زندان‌های استان اصفهان افزود: این مبلغ قابل توجهی است که پرداخت آن از طرف دولت امکانپذیر نیست اما مردم در ماه مبارک رمضان 11میلیارد تومان کمک نقدی داشتند که منجر به آزادی 330 زندانی جرائم غیرعمد شد.
وی گفت: دو هزار و 400 نفر در زندان های استان حافظ قرآن هستند و بیش از 9هزار و 800 نفر آموزش فنی و حرفه‌ای دیده ‌اند و برای هفت هزار و 700 زندانی اشتغالزایی شده است.
گرجی زاده افزود: زندانیان پس از آزادی به حمایت های اجتماعی و اقتصادی نیاز دارند تا از بازگشت آنها به تخلفات جلوگیری شود اما متاسفانه این حمایت ها کمرنگ است.
وی اعلام کرد: زندانیان استان اصفهان در زلزله کرمانشاه 80 میلیون تومان و در جشن گلریزان زندانیان نیز خود زندانیان 50 میلیون تومان کمک کردند.
مدیرکل زندان های استان اصفهان خواستار نگاه ویژه مسئولان و بویژه مدیران شهری به حل مشکلات زندان ها و زندانیان شد.
ت/ 7153 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.