به گزارش ایرنا، 'محسن مهرعلیزاده' عصر شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان افزود: جمهوری اسلامی ایران در موضع گیری های داخلی و خارجی، اقتصاد و معیشت مردم، قرآن را به عنوان کتاب زندگی قرار داده است.
وی اضافه کرد: این نظام برای راهنمایی تک تک آحاد جامعه، شکل گیری و تبیین حرکت های صحیح و الهی در موضع گیری های داخلی و خارجی و در همه ابعاد سیاسی و عبادی و اقتصادی، این کتاب آسمانی را به عنوان کتاب زندگی و راهنمای عمل قرار داده است.
مهرعلیزاده ادامه داد: هیچ کتاب و مکتبی در دنیا نمی تواند اینطور شاهکارهای خلقت را در ظرافت های آفرینش تربیت های انسان و جامعه نشان بدهد.
وی گفت: قرآن در شناخت واقعی انسان به عنوان موجود و مخلوق برتر خدا با دقت و با همه جزییات، موضوع را بحث کرده و به همین دلیل ادعا داریم که قرآن کتاب زندگی است.
وی اضافه کرد: کل کشور و جامعه اسلامی می توانند از قرآن هدایت های واقعی را بگیرند.
مهرعلیزاده گفت: آنچه که از قرآن برمی آید این است که انسان فقط در برابر خدا باید تعظیم و کرنش کند.
استاندار اصفهان با اشاره به عملکرد حضرت علی(ع) بیان کرد: باید از رفتار این امام الگو بگیریم، او هرگز در مقابل ظلم سرتعظیم فرد نیاورد و همیشه از مظلوم دفاع کرد.
وی گفت: وظیفه حاکمیتی مسئولان است که با رفتار خود و تنظیم حرکت های جامعه کاری کنند که انتخاب قرآن به عنوان کتاب زندگی را نشان دهند.
پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت، امروز در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان افتتاح شد.
این نمایشگاه در روزهای پنجم تا یازدهم خرداد سالجاری برپاست.
برگزاری همایش قرآن و خانواده، کتابت قرآن با حضور اساتید و هنرآموزان انجمن خوشنویسان، برگزاری یادواره شهدای قرآنی و تجلیل از خانواده آنها، شب شعر آیینی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور شاعران، محفل انس با قرآن با حضور قاریان و گروه‌های تواشیح و همخوانی بین‌المللی همراه با تجلیل از فعالان قرآنی شاخص از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.
از دیگر برنامه های این نمایشگاه، اجرای نمایش‌های قرآنی بصورت میدانی و خیابانی، اجرای طرح وقف قرآن و مفاتیح‌الجنان و اهدای قرآن نفیس به زوج‌های جوان است.
ت/ 6027/7153
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.