به گزارش ایرنا، اعتبار سنجی کتاب های درسی به معنی یافتن و تصحیح اشتباهات احتمالی در کتاب های درسی تازه تالیف است.
معصومه خلیلی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: براساس ابلاغ سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، اعتبارسنجی کتابهای جدید التالیف در 33 عنوان کتاب درسی رشته نظری پایه دوازدهم در استان اصفهان انجام می شود.
وی اظهارکرد: باتوجه به اهمیت اعتبارسنجی و جایگاه ویژه این استان در کشور، 66 نفر از دبیران مجرب استان اصفهان با مولفان دفتر تالیف همکاری می کنند.
رییس گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی استان اصفهان افزود: در این راستا گروه اعتبار سنجی در این استان تشکیل و هماهنگی ها و پشتیبانی های اداری برای انجام اعتبارسنجی در سطح استان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس همکاری های لازم بین گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی با گروه های آموزشی و اساتید تربیت معلم برقرار و جلسات توجیهی برای همکاران و دریافت نظرات آنان نیز برگزار شده است.
خلیلی همچنین از آغاز کار اعتبار سنجی کتابهای فنی و حرفه ای و کاردانش در روزهای آینده خبر داد و گفت: این پروژه نیز از سوی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پژوهش به استان اصفهان واگذار شده است.
وی یادآور شد: سال گذشته نیز کار اعتبار سنجی 90 عنوان کتاب درسی در استان اصفهان انجام شد و باتوجه به جایگاه علمی استان و وجود اساتید و مولفان برجسته کشور در این استان، هر ساله بر تعداد عناوین درسی برای اعتبار سنجی بیشتر می شود.
860 هزار دانش آموز در سه دوره تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم، در 41 منطقه و شهرستان استان اصفهان زیر نظر 52 هزار معلم مشغول کسب علم هستند.
ت/6994/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.