به گزارش ایرنا عباس درینی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قانونگذار فصل‌های نهم و دهم از قانون مجازات اسلامی مواد 64 تا 95 را به مجازات‌های تکمیلی و جایگزین حبس اختصاص داده است، افزود: جرائم مربوطه به حوزه منابع طبیعی و انفال جز در موارد خاص معمولا از جرائم تعزیری با درجه‌های پایین هستند که در مواد 42 تا 52 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب سال 1364 به آن‌ها اشاره شده است.
وی ادامه داد: هیات وزیران در آبان ماه سال 1396 به استناد ماده 28 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 اصلاحیه میزان جرائم مندرج در موارد فوق را به تصویب رساند و از طرف دیگر در ماده 79 همین قانون و آیین‌نامه اجرایی آن بر مجازات‌های جایگزین و تکمیلی تأکید شده و وزارت جهاد کشاورزی و ادارات کل تابع آن جزو نهادهای پذیرنده موضوع آیین‌نامه قرار گرفتند.
درینی گفت: مجازات حبس از جمله مجازات‌های سنگین است و آثار مخرب آن بر کسی پوشیده نیست از این رو زندان کیفر مناسبی برای جرائم تعزیری سبک محسوب نمی‌شود.
وی افزود: در بسیاری موارد شخصی که فاقد سابقه کیفری مؤثر بوده و به هر حال مرتکب جرمی شده است، زندان محلی برای تبدیل او به یک مجرم حرفه‌ای می‌شود و علاوه بر این بار اقتصادی سنگینی بر دوش مجموعه حاکمیت می‌گذارد.
وی بیان کرد: تمام این فعالیت‌ها در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی انجام می شود و نقش مهمی در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و انفال دارد.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.