به گزارش ایرنا ، محمدحسن کردستانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع اراضی ملی جنوب کرمان تاکنون برای سه میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی دولتی این منطقه سند تک‌برگ مالکیت صادر شده است.
وی با بیان اینکه 775 فقره پرونده در راستای تعیین تکلیف اراضی اختلافی در قالب اعتراض‌های وارده به دبیرخانه‌ کمیسیون‌های ماده واحده رسیدگی شده است، تصریح کرد: سالانه بیش از 10 هزار فقره پاسخگویی به استعلامات اشخاص حقیقی و حقوقی در مورد وضعیت اراضی انجام می شود.
وی افزود: در زمینه تشخیص و تفکیک اراضی ملی و مستثنیات که بسترساز سایر فعالیت‌ها در منابع طبیعی است، طی مدت یادشده 550 هزار هکتار مقررات ماده 2 قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور اجرا شده که 200 هزار هکتار آن متعلق به سال 96 است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون تشخیص و تفکیک 100 درصد اراضی ملی و مستثنیات در منطقه جنوب کرمان انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به تثبیت حاکمیت دولت بر عرصه‌های منابع ملی، سند تک‌برگ مالکیت برای 652 هزار هکتار از اراضی دولتی منطقه در سال جاری صادر شده است و مابقی تا ابتدای سال آینده اخذ می‌شود .
مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان اظهار کرد: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد 690 تا 693 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس محکوم می‎شود.
وی گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی و قاچاق گیاهان دارویی با شماره 1504 کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی تماس برقرار کنند.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.
7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.