به گزارش ایرنا، علی محمدی مقدم روز سه شنبه در همایش روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار کرد: اعتبارات مصوب ملی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سال جاری با 172درصد نسبت به سه سال گذشته به 124میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی همچنین با بیان افزایش حدود 400 درصدی اعتبارات استانی منابع طبیعی اظهار کرد: این اعتبارات نیز از 27 میلیارد ریال به 106 میلیارد ریال افزایش داشته است.
محمدی مقدم در ادامه از اختصاص ردیف اعتباری ملی خارج از سد به آبخیزداری استان در سال جاری خبر داد و افزود: در گذشته برای آبخیزداری ردیف اعتباری از سدهای زاینده رود و کارون به منابع طبیعی اختصاص می یافت که با پیگیری ها، امسال ردیف اعتباری خارج از سد نیز به میزان 10 میلیارد ریال به آبخیزداری استان تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در فصل کشاورزی اعتباری به منابع طبیعی تخصیص می داد، افزود: امسال نخستین بار ردیف اعتباری فصل آب نیز از سوی این سازمان به منابع طبیعی برای آبخیزداری اختصاص یافت.
محمدی مقدم در ادامه از انتقال هوایی خط برق نخستین بار در کشور به منظور جلوگیری از قطع یکهزار درخت جنگلی استان در سال آینده خبر داد و بیان کرد: در این طرح به جای احداث جاده، خط انتقال برق اصفهان به جنوب کشور که از این مناطق گذر می کند، بصورت هوایی انجام می شود.
وی کشف و ضبط 307 هزار و 425 کیلوگرم چوب، 43 هزار کیلوگرم زغال، 14هزار کیلوگرم گونه خوراکی کرفس کوهی (کلوس) و 11 هزار کیلوگرم گونه های دیگر گیاهی قاچاق در طول سه سال اخیر را از افتخارات منابع طبیعی استان عنوان کرد.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.