به گزارش ایرنا، علی محمدی مقدم روز دوشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری (15تا 21 اسفندماه) اظهار کرد: برای اقتصادی شدن فعالیت کاشت نهال، 80 درصد از این نهال ها از نوع مثمر است.
وی بیان کرد: این نهال ها با قیمت یارانه ای که حدود یک پنجم قیمت واقعی است، عرضه می شود.
وی نواختن زنگ طبیعت در مدارس، سخنرانی کارشناسان منابع طبیعی پیش از خطبه های نمازجمعه، برگزاری نمایشگاه منابع طبیعی، پیاده روی خانوادگی در شهرستان های 9 گانه، ترویج درختکاری و مباحث حراست از عرصه های ملی از دیگر برنامه های این هفته است.
محمدی مقدم در ادامه از اقدام طبیعت دوستانه اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در زمینه کاشت درختان 30 ساله در روز درختکاری با حضور استاندار خبر داد.
وی همچنین گفت: سطح آتش سوزی های امسال با وجود تشدید خشکسالی نسبت به سال گذشته با 76 درصد کاهش به 35 هکتار رسیده است.
محمدی مقدم، تعداد این آتش سوزی ها را 38 مورد در سال جاری عنوان کرد.
وی در ادامه با تشریح اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در جلوگیری از قطع درختان جنگلی از کشف و ضبط 140تن محموله های قاچاق چوب و زغال در سال جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا، در این نشست به یاد 3 تن از کارشناسان منابع طبیعی کشور در حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، 3 اصله نهال غرس شد.
یک میلیون و 90 هزار هکتار از عرصه های طبیعی چهارمحال وبختیاری را مراتع و 307 هزار هکتار را جنگلها شامل می شود که 86 درصد از مساحت منابع طبیعی این استان را به خود اختصاص داده است.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.