به گزارش ایرنا، این مانور با همکاری 50 نفر متشکل از نیروهای اطفای حریق شهرستان شهرکرد، لردگان، اردل، کیار و بروجن، اورژانس، آتش نشانی و ستاد بحران و فرماندهی انتظامی شهرستان لردگان در سطح یک هکتار از زیراشکوب جنگل های منطقه تنگ کلوره برگزار شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در آیین برگزاری این مانور، فعالیت نیروها و آمادگی بیشتر آنان در لردگان و وسعت بالای مناطق جنگلی شهرستان را از دلایل برگزاری مانور در این منطقه عنوان کرد.
علیرضا بیگی، تغییر اقلیم، خشکسالی های دهه اخیر و خطاهای انسانی را به عنوان مهمترین عوامل موثر در بروز آتش‌سوزی در مناطق طبیعی و عرصه های ملی برشمرد و افزود: این مانور با هدف آمادگی بیشتر نیروهای یگان حفاظت و اطفای حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی بخصوص در سطح جنگلها برگزار شد.
به گزارش ایرنا، میزان آتش سوزی ها در حالی در عرصه های ملی چهارمحال و بختیاری در حال وقوع است که در سالهای اخیر با روند کاهشی قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته مواجه بوده است، بگونه ای که در سه ماه نخست امسال، کاهشی معادل 70 درصد از نظر سطح نسبت به مدت مشابه سال 95 و در سال گذشته کاهشی معادل 40 درصد از نظر مساحت و 34 درصد از نظر تعداد آتش سوزی نسبت به سال 94 را شاهد بوده ایم.
به گفته مسئولان این امر، تجهیز دستگاه های اجرایی و خدماتی به ادوات و تجهیزات اطفای حریق و تعامل با دستگاه ها و یاری نیروهای مردمی از دلایل کاهش میزان آتش سوزی ها در منابع طبیعی عنوان می شود.
حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مرتع است که از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی و مابقی را مراتع تشکیل می دهد.
ششم تا دوازدهم آبانماه با عنوان هفته ملی پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشار:جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.