محمود وفایی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در مدت یاد شده حدود 700 هزار نفر از بناهای تاریخی و سایر اماکن گردشگری استان کرمان بازدید کردند که نسبت به سال گذشته 86 درصد افزایش داشتیم.
وی با بیان اینکه شهر کرمان در نوروز 97پذیرای بیشترین گردشگر بود ،تصریح کرد: بیشترین بازدید مربوط به باغ فتح آباد، باغ شاهزاده، مجموعه گنجعلیخان و ارگ بم بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: در واحدهای اقامتی زیر پوشش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، حدود 70 هزار نفر شب اقامت انجام شده است که این آمار نسبت به سال قبل 72 درصد رشد دارد.
وی با اشاره به افزایش ماندگاری اقامت گردشگران در استان کرمان گفت: در نوروز 97 افزایش میزان اقامت از 2 شب در نوروز سال گذشته به 2و8 شب رسید.
وفایی با اشاره به استقبال گردشگران از جاذبه های طبیعی کویر لوت گفت: حدود 56 هزار نفر با سفر یه این منطقه ثبت جهانی از جاذبه های آن بازدید کردند.
وی بیان کرد: در نوروز امسال تعداد یکصد راهنمای گردشگری وظیفه اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران به گردشگران نوروزی را در سراسر استان کرمان برعهده داشتند.
استان کرمان با داشتن هفت اثر به ثبت رسیده جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران اثر تاریخی و جاذبه طبیعی از مقاصد اصلی گردشگران بشمار می رود.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.