به گزارش ایرنا، سرلشگر خلبان شهید سید حسین حسینی در سال 1330 در شهرستان کرمان و محله تکیه گلباز خان دیده به جهان گشود و پس از طی مراحل مقدماتی تحصیل در سال 52 وارد دانشکده خلبانی شد.
این دلاور کرمانی دوره های مقدماتی پرواز را در ایران پشت سر گذاشت و جهت طی دوره ناوبری و کابین عقب هواپیمای اف - 14 به مدت 10 ماه به آمریکا اعزام و در سال 1354 فارغ التحصیل شد و با شروع جنگ هشت ساله تحمیلی همواره در اکثر ماموریت های جنگی حضور داشته طوری که 310 سورتی پرواز را در کارنامه خود به ثبت رساند.
این شهید والا مقام در تاریخ چهارم فروردین 64 حین ماموریت گشت زنی هوایی در منطقه بوشهر و خارک با یک هواپیمای عراقی درگیر و سپس به علت اصابت تیر موشک هاوک به هواپیمایش به شهادت می‌رسد.
برادر دیگر سرلشکر سید حسین حسینی بنام سید حسن هم نیز در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت رسیده است.
برای پاسداشت خاطره شهید خلبان کرمانی فیلم مستند- داستانی با عنوان پهلوان توسط مجتبی دهقانی یکی از کارگردانان مطرح استان کرمان تهیه شده است.
نویسنده و کارگردان مستند - داستانی پهلوان با اشاره به اهمیت حفظ نام و یاد شهدا گفت: این فیلم در 80 دقیقه زندگی خلبان شهید حسینی را به تصویر می‌کشد و کار ساخت آن از مرحله تحقیق تا مراحل نهایی آن حدود سه سال از 92 تا 94 انجام شده است.
دهقانی افزود: کار تصویر برداری این فیلم در لوکیشن های مختلفی در شهرها و پایگاه های هوایی اصفهان، شیراز، بوشهر، جزیره خارک و کرمان تهیه شد.
وی بیان کرد: این فیلم تلفیقی از مستند و داستانی ساخته شده که از زمان کودکی تا شهادت این شهید گرانقدر را روایت می کند و از برخی اعضای خانواده این شهید استفاده کردیم.
کارگردان مستند پهلوان اظهار کرد: استقبال از این فیلم بسیار خوب بوده و تاکنون از 17 شبکه ملی و استانی پخش شده است.
وی تصریح کرد: این فیلم با استفاده از هزینه و علاقه شخصی و همچنین حمایت های استانداری کرمان، موسسه سینمایی مهرآوران، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت نفت و چند ارگان دیگر ساخته شد.
دهقانی تاکید کرد: دفاع مقدس و شهدای ما ظرفیت های بسیار خوبی برای به تصویر کشیده شدن دارند و باید از این گنج های گرانبها برای آشنایی نسل جوان با تاریخ انقلاب و کشور و زحماتی که کشیده شده استفاده کنیم.
مجتبی دهقانی تولد کرمان و دانش آموخته مرکز آموزش فیلمسازی وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی حدود 40 سال سابقه فعالیت سینمایی دارد و دبیری چند جشنواره ملی و استانی را بعهده داشته است و مستند ابوافضل، تله فیلم سینمایی ماه نخل را در کارنامه خود دارد.
استان کرمان هفت خلبان شهید به نام‌های احمد توکلی‌نژاد، محمدرضا وجدانی، حسین طیارزاده، ناصر احمدی‌پورفرسنگی، منصور سبوطی‌فر، سید حسین‌حسینی و حبیب‌الله نمازیان را به نظام مقدس اسلامی هدیه کرده است.
براساس این گزارش در مجموع این استان 6500شهید در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز تقدیم کرده است .
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.