به گزارش ایرنا احمد علیرمضانی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان جیرفت افزود: یکی از مهمترین فعالیت های مدیریتی صدا و سیمای کرمان توجه به گویش های محلی است چون توجه به گویش ها توجه خرده فرهنگ ها و احیای فرهنگ های اصیل فراموش شده است.
وی با بیان اینکه گویش رودباری در حال شناسایی است اظهار کرد: این گویش باید توسط نخبگان، منبری ها و فرهیختگان این منطقه مورد تکلم قرار گیرد تا مردم با پخش این گویش در برنامه های صدا و سیما آشنایی داشته باشند.
مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان به توجه ویژه خود به منطقه جنوب کرمان اشاره و تصریح کرد: از زمان فعالیتم تاکنون بیش از 10 سفر کاری به منطقه جنوب کرمان داشته ام.
وی گفت: در 2 سال گذشته 40 هزار دقیقه برنامه در زمینه جنوب استان کرمان پخش شده است که این آمار مستند است.
وی با بیان اینکه مخاطب شبکه کرمان عام است اظهار کرد: در تاریخ صدا و سیمای کرمان این آمار پخش برنامه برای منطقه جنوب کرمان بی سابقه بوده است.
وی ادامه داد: سرمایه ما مخاطبین و مردم هستند از این رو برای جلب توجه بیشتر مخاطبین برنامه ریزی های لازم انجام می شود.
وی به راه اندازی فرستنده رادیو جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: تجهیزات فرستنده رادیویی آماده است و تنها نیازمند یک سوله برای راه اندازی این تجهیزات هستیم که این مساله در دستور کار است.
علیرمضانی از راه اندازی رادیوی محلی جیرفت خبر داد و گفت: پیگیر راه اندازی این رادیو محلی جیرفت هستیم تا با راه اندازی این رادیو بخشی از دغدغه های گویش محلی مردم جنوب کرمان برطرف شود.
وی عنوان کرد: در 2 سال گذشته 150 میلیارد ریال اعتبار در زمینه زیرساخت های صدا و سیمای جنوب کرمان هزینه شده است که این نشان از عملکرد مجموعه صدا و سیمای استان کرمان است.
**ترویج فرهنگ اشرافی گری در جامعه سم است
امام جمعه بخش جبالبارز جیرفت در نشست شورای اداری شهرستان جیرفت گفت: ترویج فرهنگ اشرافی گری در جامعه سم است از این رو مسئولان و مردم نباید این فرهنگ ناصحیح را در جامعه ترویج دهند.
حجت الاسلام حسین زکی زاده افزود: ارتجاء خطر بزرگی برای انقلاب است و یکی از مصادیق ارتجاء اشرافی گیری است لذا همه باید در این مساله هوشیار باشند.
وی همچنین به شعار سال رهبری اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی توجه به ظرفیت های داخلی است و شهرستان جیرفت با توجه به منابع طبیعی و سرمایه انسانی باید از این ظرفیت ها در راستای تحقق شعار سال رهبری و شکوفایی اقتصاد کشور استفاده شود.
7450
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.