به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز پنجشنبه در همایش پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها افزود: در جامعه جهانی و از جمله کشور ما نرخ انواع رفتار خشونت آمیز رو به فزونی است و به عنوان یکی از بزرگ ترین آسیب های اجتماعی شناخته می شود.
وی بیان کرد: درگیری اجتماعی ناشی از خشونت در برخی مناطق کشور و بخشی از استان پهناور کرمان از شدت بالاتری برخوردار است.
رئیس همایش ملی پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها اظهار کرد: برنامه ریزی و تلاش برای برگزاری این همایش از یک سال قبل آغاز شد و 24 نفر از اساتید طراز اول دانشگاه های کشور و استان در این زمینه همکاری داشته و کمیته علمی با حضور 500 نفر تشکیل شد.
موحد افزود: ایجاد بستری برای شناسایی، تعامل و هم اندیشی جامعه علمی متخصص در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه خشونت، ارتقای دانش و آگاهی جامعه برای پیشگیری از انواع خشونت، تدوین سند چشم انداز پیشگیری از خشونت و غیره از جمله اهداف این همایش است.
موحد با اشاره به برگزاری چند پیش‌همایش در راستای برگزاری همایش ملی پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها گفت: امروز و همزمان با برگزاری همایش ملی، 6 کارگاه آموزشی تخصصی امروز برگزار می شود و تئاتر خیابانی با حضور دو تیم هنرمند استانی اجرا خواهد شد.
دبیر علمی همایش نیز گفت: نکته مهم این همایش میان رشته ای بودن آن است و در کارگاه های آموزشی حقوق دانان، روانشناسان و جامعه شناسان مشارکت دارند.
حسین میر محمد صادقی افزود: 2هزار و 500چکیده مقاله در این همایش دریافت شدکه پس از داوری 150 چکیده مقاله پذیرفته شده است و تعدادی چاپ و برخی نیز ارائه خواهند شد.
وی تصریح کرد: یک میلیون و 600 هزار نفر در جهان قربانی خشونت در سال می شوند و در کشور ما نیز مساله خشونت موضوع مهمی است و موارد بسیاری در زندگی مردم می بینیم.
دبیر علمی همایش پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها تاکید کرد: برگزاری این همایش می تواند کمک کند فکری برای آستانه پایین تحمل مردم شود.
وی تصریح کرد: خشونت نمونه بارز نقص قوانین حقوق بشری است که می تواند بر موارد دیگر همچون رشد اقتصادی نیز تاثیر گذار باشد و هر رفتار لفظی و غیرلفظی که بتواند احساس حقارت در فرد ایجاد کند، را می توان به عنوان خشونت در جامعه مطرح کرد که شامل خشونت های معنوی، جسمانی، فرهنگی و غیره باشد.
وی با بیان اینکه همه موارد خشونت به معنای انجام جرم نیست اظهار کرد: برای مقابله با خشونت اقداماتی همچون مداخله زود هنگام و پیشگیری، تغییر دیدگاه عمومی درباره خشونت، تغییر قوانین و موارد دیگری را باید انجام داد.
این همایش با حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضاییه، استاندار کرمان، جمعی از مسئولان حوزه قضایی و استانی در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.