ایثار و از خود گذشتگی در بین ایرانی ها از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و پیر و جوان هم نمی شناسد، این شاخصه، وجه تمایز یک ایرانی با دیگر مردم دنیاست.
هشت سال دفاع مقدس، سند محکمی بر ایثارگری شیر زنان و دلاورمردان این دیار پُر گهر است، سندی که ثابت می کند، ذره ذره این خاک، بوی شهادت می دهد چرا که فرهنگ ایثار و شهادت با گوشت و خون مردم ایران عجین شده است.
از خود گذشتن برای خاک و ناموس و وطن، حکایت دیروز و امروز مردم سرزمین ما نیست بلکه این روحیه ایثارگری همچون مُهری ارزشمند و غرور آفرین بر پیشانی اهالی ایران اسلامی حَک شده است.
سردار شهید محمود پایدار، افتخار استان کرمان خصوصا شهرستان جیرفت است، رزمنده ای شجاع که از سن 15 سالگی، اهمیت و ارزش مبارزه با استکبار را درک و خود را برای روزهای سخت آماده کرد.
این سردار سرافراز، فرمانده گردان خط شکن لشکر 41 ثارالله استان کرمان بود و خود را خادم رزمنده ها می دانست، فرمانده ای مصمم که حتی شستن ظرف های غذا در جبهه ها را عبادت می پنداشت و از هر فرصتی برای خدمت به رزمنده ها استفاده می کرد.
آری در مکتب امام خمینی (ره) چنین جوانانی تربیت شد، جوانانی که شهادت در راه کشور و رهبر خود را بهترین و ارزشمندترین هدیه خداوند می دانند، جوانانی که دنیا به آنها ادای احترام کرد و امروز آن روحیه ایثارگری و شهادت طلبانه به چراغ راهی برای جوانان و مسئولان کشور ما مبدل شده است.
آری، مدیران و متولیان امور کشور نیز به خوبی می دانند امنیت امروز ایران اسلامی، حاصل خون های پاک انسانهای شریفی است که در لحظه مناسب به فرمان ولی امر خویش، لبیک گفته و مقام والای شهادت را برگزیدند تا مدیران امروز بتوانند در امنیت کامل، راه پیشرفت و سعادت کشور را بپیمایند.
از خود گذشتن برای سربلندی ایران، قصه دیرینه و تمام نشدنی مردم این سرزمین است و این کارنامه درخشان، سندی محکم بر توانایی عبور ایرانیان از بحران ها و توطئه های دشمنان نیز به شمار می رود چرا که دنیا با دیدن شجاعت جوانان غیور این سرزمین در طول هشت سال دفاع مقدس دریافت که ملت ایران در دفاع از کشور خود، ذره ای کوتاه نمی آید چرا که مردان و زنان ایرانی برای عزت و اقتدار سرزمین خود، تا پای شهادت ایستادگی کرده و فریاد آزادگی شان در گوش زمان پیچیده است و پیام امام زمان خویش را بر نقش جان خود حک کرده اند.
محمود پایدار، بزرگمردی است که جان خود را در راه استقلال ایران، هیچ هم نمی دانست.
او در سن 2 سالگی از نعمت داشتن مادر، محروم و بدون مهربانی ها و آرزوهای مادرانه به جوانی رسید، فرمانده شد و به شهادت رسید.
پایدار، یکی از جوانان غیور جیرفت در جنوب استان کرمان است که جان برکف، راهی میدان جنگی نابرابر شد و در این راه، ذره ای از اعتقادات خود کوتاه نیامد چرا که او فقط برای شهادت پا به این میدان گذاشت فرمانده گردان خط شکنی شد که آسایش را بر دشمن متجاوز، حرام کرده بود.
فرمانده ای که در یک عملیات، از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفت و با وجود اینکه به شدت خونریزی داشت حاضر به عقب نشینی و ترک یارانش نشد.
وقتی که همرزمانش خواستند وی را برای درمان به پشت جبهه منتقل کنند، قبول نکرد و گفت، تا زمانی که خط تثبیت نشود نمی گذارم من را از اینجا ببرید...
گاهی اوقات این سئوال برایم پیش می آید که اگر آن روحیه ایثارگری، بعد از دفاع مقدس هم در بین مدیران ما وجود می داشت، الان در چه جایگاهی قرار داشتیم...
پایدار به عنوان یک رزمنده در جنگ نظامی، برادری خود را نسبت به نظام و انقلاب، ثابت و جان ارزشمند خود را فدای آرمان های کشور و ملت کرد و امروز می طلبد که مدیران و متولیان امور کشور، در جنگ اقتصادی با روحیه ای همچون روحیه پایدارها برای نجات کشور از بحران های اقتصادی تلاش کرده و تا زمانی که وضعیت اقتصادی کشور تثبیت نشده، میدان مبارزه را ترک نکنند و یقین داشته باشند که دعای خیر یک ملت همراهشان خواهد بود...
محمود پایدار در سال 1343 در روستایی به نام 'سر طاقین' در بخش جبال بارز شهرستان جیرفت متولد شد و در اسفند ماه 1363 در عملیات خیبر به شهادت رسید.
این شهید بزرگوار، از جوان ترین فرماندهان دوران هشت ساله دفاع مقدس بود.
آری، پایدار برای پایداری ایران، از خود گذشت.
روحش شاد و راهش مستدام...
رئیس ایرنا در جیرفت
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.