به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال روز پنجشنبه در نشست شورای عالی همفکری بسیج ادارات کردستان که با محوریت اجلاسیه شهدای کارمند برگزار شد، اظهار کرد: همه می دانیم در چه شرایطی قرار داشتیم و به برکت انقلاب اسلامی اکنون به کجا رسیده ایم.
وی با بیان اینکه اگر قدرشناس زحمات امام خمینی (ره) و شهدا نباشیم در پیشگاه الهی حرفی برای گفتن نخواهیم داشت، افزود: امروز به برکت خون مطهر شهدا، ایران اسلامی با قدرت در همه عرصه ها در دنیا سرآمد است.
خوش اقبال تاکید کرد: امام خمینی(ره) با اتکا به همین مردم و ایثار و از خودگذشتگی شهدا در مقابل رژیم منفور پهلوی به پا خواست و انقلاب اسلامی را پایه ریزی کردند و با اتکا به همین حمایت ها در هشت سال دفاع مقدس هم با کمترین امکانات در مقابل یک دنیا ایستادند.
وی با اشاره به اینکه کارهایی که برای شهدا انجام می دهیم وظیفه شرعی و قانونی ما است، یادآور شد: در 40 روز فرصت باقی مانده تا زمان برگزاری اجلاسیه شهدای کارمند، باید کارهای تعیین شده به نحو احسن انجام شود.
معاون استاندار کردستان اضافه کرد: همانطور که در دفاع مقدس با کمترین امکانات کارهای بزرگی انجام شد پس می توان کارهایی انجام داد که در تاریخ ماندگار باشد.
رئیس ستاد کنگره بزرگداشت 5400 شهید کردستان هم در این نشست گفت: دشمنان امروز می خواهند جوانان جامعه را با شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت بیگانه کنند.
سرهنگ ابراهیم حسینی اظهار کرد: بیشتر جمعیت کشور زیر 30 سال است که دوران پیروزی انقلاب و همچنین سال های دفاع مقدس و ایستادگی در مقابل تهاجم دشمن را ندیده اند.
وی با اشاره به اینکه برای برگزاری کنگره 5400 شهید یک شورا تشکیل شده که 30 کمیته زیر مجموعه دارد، افزود: تاکنون سه اجلاسیه برای شهدای روحانی، نهضت سوادآموزی و شهدای ترور کردستان برگزار شده و برای یادواره شهدای دیگر اقشار هم برنامه ریزی شده است.
سرهنگ حسینی به برگزاری اجلاسیه شهدای کارمند نیز اشاره و پیشنهادات خود را ارائه کرد و گفت: خاطرات، وصیت نامه و اسناد شهدا جمع آوری نشده که می توان برای اجلاسیه شهدای کارمند این آثار را جمع آوری و کتابی در این ارتباط منتشر کرد.
وی با بیان اینکه هر اداره کل به نسبت شهدای آن می تواند از یک تا پنج فیلم مستند کوتاه تهیه کند، افزود: ایجاد یادمان در ورودی ادارات، تهیه بسته فرهنگی برای اجلاسیه و تولید موسیقی ویژه شهدا از دیگر فعالیت هایی است که می توان در فرصت باقی مانده تا اجلاسیه انجام شود.
در این نشست که با حضور نمایندگان ادارات که هر کدام شهدایی تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند، برگزار شد مسئولیت های هر اداره برای آمادگی به منظور برگزاری اجلاسیه شهدای ادارات مشخص و اعلام شد.
خبرنگار: امید بهمنی**انتشار: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.