به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در آئین این هفته نماز جمعه کرمان افزود: زندگی حضرت زهرا (س) الگویی برای همه جامعه است و آگاهی بخشی های زندگی ایشان را باید در تمامی ابعاد زندگی خود پیاده کنیم.
وی از حضور گسترده مردم در 22 بهمن مه تقدیر کرد و گفت: این حضور یک رفراندوم عمومی از رای مردم بود.
وی شهادت حضرت زهرا (س)، شهادت سید عباس موسوی دبیر کل حزب الله لبنان به دست رژیم غاصب صهیونیستی و سایر مناسبت های این هفته را گرامیداشت.
وی به کودتای رضاخان نیز اشاره و بیان کرد: آمریکایی ها به دلیل موافقت نکردن مجلس با قرارداد 1919 تصمیم گرفتند در ایران حکومتی را ایجاد کنند که تسلیم آنها باشد و برای رسیدن به این منظور کودتا را مد نظر قرار دادند.
امام جمعه کرمان گفت: با روی کارآمدن رضا خان، اسلام ستیزی ماموریت اصلی او بود و او ضمن ترور وسیع مخالفان، ملیت ایران و افغانها را مورد تهاجم قرار داده بود و پوشین لباس یک دست نیز در راستای همین اهداف انجام شد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رفتارهای هواپرستانه اگر تعقیب شده و ساری و جاری بود، جان هستی تباه می شد زیرا این رفتارها آنقدر ناپسند، زشت و ناممکن هستند که تمام نظم هستی را بر هم می زنند.
امام جمعه کرمان بیان کرد: گاهی تمایلات و هواها و هوس های شخصی و گاهی جمعی است و در جایی که جمعی می شود، خطرناکتر است.
وی گفت: در برخی موارد رفتارهای نادرست با رای جمعی به عنوان یک رویه در جامعه جاری می شود واین موضوع در برخی کشورها دیده می شود.
امام جمعه کرمان گفت: همیشه در جامعه یک چارچوب حق وجود دارد و آرای مردم در چارچوب حق، انحرافی نخواهد داشت و از این رو بود که امام راحل (ره) فرمودند: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.
وی بر پرهیز از تفرقه در جامعه تاکید و بیان کرد:در چارچوب حق و جامعه ایمانی نباید اکثریت را رها کرد و در این رابطه افراد باید بر اساس بصیرت رای داده و به دور از هوا و هوس حرکت کنند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انشتار : بهنام احمدی
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.