آیت الله سید موسی موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اقداماتی که در طول سالیان انجام شده امروزه بحث وحدت در جهان اسلام به یک مساله مهم تبدیل شده و در همایش هایی که در کشورهای اسلامی برگزار می شود همه حرف از وحدت می زنند.
وی افزود: فرهنگ وحدت به نسبت جاافتاده و تلاش داریم از این پس در کشورهای اسلامی بیشتر در میدان های عملی وحدت گام هایی برداشته شود.
وی خاطرنشان کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب به دستور رهبر معظم انقلاب با رویکرد نگاه به کل جهان اسلام ولو کشورهایی که اسلامی نیستند و شماری مسلمان در آن زندگی می کنند تاسیس شده است.
قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در همایش های تقریبی که در داخل و خارج از کشور برگزار می شود معمولا از همه کشورهای اسلامی و غیر اسلامی شخصیت های موثر حضور دارند.
آیت الله موسوی که در حاشیه همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان با خبرنگار ایرنا گفت و گو می کرد، افزود: با توجه به اینکه در عمده کشورهای اسلامی دفاتر رایزنی فرهنگی وجود دارد و یک ظرفیت خوب برای ارتباط با مسلمانان محسوب می شوند بنای مجمع تقریب این است که در طرح هایی که توسط خود رایزن های فرهنگی امکان پیاده کردن آنها وجود دارد از توان آنان استفاده شود.
وی ادامه داد: در برخی کشورهای حساس دنیا از جمله عراق و لبنان و غیره نمایندگی این مجمع فعال شده و بعضی از دفاتر آن هم در آستانه فعال شدن است.
وی تهیه و توزیع نشریات و کتب تقریبی به زبان های مختلف، برگزاری همایش های مختلف در داخل و خارج از کشور، ارائه فراخوان برای حضور هیات های موثر از کشورهای مختلف به ایران برای آشنایی با دستاوردهای انقلاب و اعزام هیات هایی از حوزه و دانشگاه به کشورهای اسلامی برای ارتباط با جمعیت های مسلمان و نهادهای اسلامی را از برنامه های شاخص این مجمع برشمرد.
به گزارش ایرنا بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور آیت الله سیدموسی موسوی قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، علما و روحانیون شیعه و سنی استان های مختلف کشور، اشجع استاندار اسبق سیستان و بلوچستان، معاون امنیتی انتظامی استاندار، شماری از مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی و معتمدان و ریش سفیدان طوایف شیعه و سنی امروز /چهارشنبه/ در سرسرای نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان آغاز بکار کرد.
این همایش با برگزاری نشست های سه کمیسیون مختلف به مدت سه روز بکار خود ادامه می دهد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.