امام جمعه ارومیه گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی شهر نوسازی شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته در ارومیه با انتقاد از تردد خودروهای تک سرنشین در شهر و تشدید آلودگی هوا افزود: شهرداران و مسئولین ذی ربط تلاش کنند ناوگان حمل و نقل عمومی شهر نوسازی شود تا مردم باتشویق برای استفاده از این امکانات در تردد شهری، مانع آلودگی شهر شوند.

وی با اشاره به افزایش آلودگی هوا طی هفته های گذشته که باعث تعطیلی مدارس نیز شد ادامه داد: هوا از جمله نعمتهای عمومی بشمار می رود که انسانها حق ضایع کردن این نعمتها را ندارند چرا که این نعمات فردی نبوده و همه برای حفظ نعمتهای عمومی باید تلاش کنیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فواید استفاده از دوچرخه و پیاده رویی بجای استفاده از خودروی شخصی در شهر اظهار کرد: استفاده از دوچرخه علاوه بر اینکه آلودگی هوا را کاهش می دهد زمینه سلامتی را نیز فراهم می کند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به 19 ژانویه سالروز وحدت مسلمانان آذری زبان بیان کرد: سال 1990 میلادی مسلمانان آذری با اعلام وحدت با مسلمانان ایران از حکومت کمنیستی آن زمان شوروی اعلان بیزاری کردند که این روز وحدت مسلمانان آذری زبان نام گذاری شد که همه ما باید با تکیه بر اعتقادات اسلامی،تشیع و عشق به میهن اسلامی وحدت را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه نقد به معنی بیان و تفکیک حق و باطل ، درست و نادرست از هم است افزود: چنانچه قصد نقد حرف یا عملی از کسی را داریم باید این نقد منصفانه و مودبانه و بی هیچ توهینی انجام شود.

وی ادامه داد: نقد بر همه بجز اهل بیت جایز است چرا که سخنان و اعمال پیامبر و اهل بیت از سوی خداوند است و آنان بری از هر خطایی هستند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.