نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این همایش در قالب کمیسیون کلامی با رویکرد بررسی دعاوی جریان های تکفیری و آیات مورد استناد آنان با محورهای وجوب نبرد با تمامی کفار(اهل کتاب و مشرکان)، استفاده بدون قید و شرط از خشونت، حکم به کفر تمامی سران کشورهای اسلامی و ملت های آنان از همه فرق، دارالکفر دانستن کشورهای اسلامی و اولویت جنگ با کفار نزدیک و کمیسیون اجتماعی با محورهای سیره اجتماعی سیاسی پیامبر اعظم(ص) در رفتار با مومنان و مخالفان، حل منازعات داخلی و تمدن سازی اسلامی و انحراف گروههای تکفیری از سیره اجتماعی سیاسی پیامبر رحمت(ص) در حال برگزاری است.
آیت الله سلیمانی افزود: کمیسیون بانوان این همایش نیز نقش های اولیه شامل نقش مادری، نقش همسری، نقش تربیت فرزندان(جامعه پذیری) و نقش های ثانویه شامل زن و رسانه، زن و فعالیت های اجتماعی، رابطه اشتغال و فعالیت اقتصادی زنان با تحکیم نظام خانواده، زن و سلامت جسمی و روانی، محدوده اختلاط روابط زن و مرد و جایگاه و نقش زن در اندیشه متفکران معاصر فریقین را مورد بررسی قرار می دهد.
امام جمعه زاهدان گفت: 71 مقاله از 228 مقاله رسیده از سراسر کشور به دبیرخانه بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی برای عرضه در این همایش پذیرفته شده است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا تصریح کرد: 228 مقاله یادشده از سوی 115 اندیشمند مرد و 91 زن ارسال شده است.
عضو خبرگان رهبری افزود: پس از بررسی داوران در مجموع 71 مقاله برای عرضه در بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی مورد پذیرش قرار گرفت و نکته مهم افزایش سهم حضور بانوان در ارسال مقاله به این همایش بوده است.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: علمای تشیع و تسنن از استان های مختلف کشور مانند خراسان رضوی و جنوبی، کرمان، کردستان، قم، تهران، اصفهان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، آذربایجان شرقی و غربی، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان در این همایش به میزبانی زاهدان شرکت دارند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: این همایش از امروز در سرسرای اجتماعات نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت استان در زاهدان آغاز به کار کرد و مراسم اختتامیه آن 27 بهمن در همین محل برگزار می شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: آیت الله سیدموسی موسوی قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی و آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور عراق از سخنرانان اصلی این همایش سه روزه هستند.
آیت الله سلیمانی شبهه زدایی و حرکت در مسیر مشترکات میان فریقین را از مهمترین دستاوردهای برگزاری همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی به میزبانی این استان برشمرد.
به گزارش ایرنا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تا کنون 28 همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی را در این استان برگزار کرده و اینک زاهدان از امروز تا 27 بهمن میزبان علما و روحانیون تشیع و تسنن استان های مختلف کشور برای شرکت در بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی است.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.