سید مصطفی آیت الهی موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه چهار هزار کانکس برای اسکان موقت در زمان بحران در استان کرمان در حال ساخت است،افزود:تاکنون بیش از یکصد کانکس تحویل زلزله زدگان کوهبنان شده است.
وی اظهار کرد: 28 کانکس نیز در سایت هلال احمر استان کرمان آماده تحویل به افراد واجد شرایط است.
وی گفت: تخریب نکردن واحدهای نامقاوم خطرآفرین است و مردم پس از اسکان در کانکس ممکن است از منازل تخریبی به نوعی استفاده کنند لذا با تخریب این واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله و یا نامقاوم کانکس در اختیار افراد قرار می گیرد.
سخنگوی ستاد بحران استان کرمان از مردم زلزله زده کوهبنان خواست به منظور تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات بازسازی منازل مسکونی خود به بانک ها مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه در هجدک تعدادی اسکلت ساختمان ها علم شده ،افزود: در کوهبنان نیز این مهم به تازگی آغاز شده است.
آیت الهی موسوی تصریح کرد: هر چند هنوز دستورالعمل واگذاری تسهیلات بازسازی در مناطق زلزله زده به بانک ها ابلاغ نشده است اما این تسهیلات برای تسریع در امور از محل دیگری در اختیار افراد متقاضی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه زلزله زدگان کوهبنان خواستار محلی برای انبار کردن وسایل خود بودند ،ادامه داد: این مکان توسط فرمانداری این شهرستان در اختیار افراد قرار داده شده است.
سخنگوی ستاد بحران استان کرمان گفت: برخی افراد اجاره نشین و بومی کوهبنان نیز در 30 واحد مسکن مهر اسکان داده شده اند.
وی به برگزاری نشست های متعدد پیرامون رفع مشکلات مردم زلزله زده کوهبنان اشاره و تصریح کرد: به طور متوسط هفته ای سه مرتبه به کوهبنان سفر و از نزدیک موارد را بررسی می کنم.
آیت الهی موسوی با بیان اینکه مشکلات در منطقه زلزله زده کوهبنان در حال رفع است تصریح کرد: تسریع بخشی از کار به مردم بر می گردد لذا مردم باید در این راستا همکاری کنند.
وی تاکید کرد: برخی از مردم وسایل منازل را به دلیل سرمای هوا جمع نمی کنند و می خواهند پس از سرمای هوا اقدام به ساخت و ساز کنند.
سخنگوی ستاد بحران استان کرمان گفت: مردم زلزله زده شهرستان کوهبنان مشکلات موجود را به فرماندار انتقال دهند.
زلزه ای با بزرگی 5.2 ریشتر شبانگاه پنجشنبه 30 آذر شهرستان کوهبنان در استان کرمان را لرزاند.
کوهبنان در 180 کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد.
خبرنگار: نجمه حسنی**انتشار : بهنام احمدی *
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.