علی شیرزاده بعدازظهر شنبه در حاشیه آیین افتتاح هنرستان دخترانه مهرانگیز مرتضوی در ناحیه شهری مهرگان محمدیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: سال گذشته خیران مدرسه ساز در قزوین 80 میلیارد ریال در ساخت و ساز مدارس مشارکت داشتند که تا به امروز 60 میلیارد ریال از آن محقق شده است.
شیرزاده اظهار کرد: در ساخت این مدارس مشارکتی تاکنون نزدیک به 60 درصد از اعتبارات دولتی برای تکمیل طرح های خیران جذب شده است.
این مسئول همچنین گفت: برای جذب کمک خیران مدرسه ساز در نقاط دچار کمبود فضای آموزشی از جمله مناطق مسکن مهر مانند ناحیه شهری مهرگان تلاش می کنیم.
وی در خصوص کمبود فضاهای آموزشی در مهرگان و سایر نقاط شهرستان البرز نیز گفت: با کمک اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین و خیران و همچنین جذب اعتبارات ملی، مناطقی که نیاز به فضای آموزشی یا نوسازی و بهسازی دارند شناسایی می شوند و در جهت رفع کمبود های فضاهای آموزشی آنها گام برداشته می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه خیران در احداث کتابخانه،سالن های چند منظوره،خوابگاه و حتی احداث محوطه برای مدارس نیز فعال هستند،گفت: همچون گذشته در بخش های مختلف آموزشی نیاز به یاری نیکوکاران داریم.
در استان قزوین 400 خیر مدرسه ساز در ساخت،نوسازی و تجهیز مدارس با سازمان ساخت و توسعه و تجهیز مدارس و آموزش پرورش در راستای گسترش فضاهای آموزشی مشارکت دارند.
شهرستان البرز به مرکزیت البرز در جنوب مرکز استان قزوین قرار دارد، این شهرستان دارای 218 واحد آموزشی با 46 هزارنفر دانش آموز است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.