به گزارش ایرنا،سالار قاسمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی برگزار شد،افزود: با آغاز سال تحصیلی جدید 14هزار و 477معلم،آموزش و تربیت دانش آموزان را در مقاطع مختلف تحصیلی در استان بر عهده خواهند داشت.
وی اضافه کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید 23طرح آموزشی با حدود23میلیارد ریال اعتبار تکمیل و تحویل آموزش و پروش استان شده است.
قاسمی ادامه داد: در قالب پروژه مهر که از اسفندماه سال گذشته با کمیته های مختلف برای آماده سازی مدارس جهت آغاز سال تحصیلی تشکیل شد، فرایند آماده سازی مدارس و ساماندهی نیروی انسانی طی شده و همه چیز برای شروع هرچه باشکوه تر سال تحصیلی آماده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری با انتقال حدود 800 معلم استان موافقت شد و 370 معلم جدید شامل دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال گذشته و سایر نیروها نیز برای تدریس وارد مدارس استان می شوند.
قاسمی در ادامه از برپایی مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی در مدارس شاهد شهرستان ها خبر داد و گفت:در قزوین نیز این مراسم با حضور مسئولان استانی در دبیرستان شاهد نرگس برگزار خواهد شد.
وی در ادامه به برخی پروژه های در حال اجرای آموزش و پرورش استان اشاره کرد و ادامه داد: بازسازی و بهسازی اردوگاه یانس آباد در آبیک یکی از بزرگترین طرح های ما می باشد که هم اکنون با قوت در حال انجام است و طی فازهای مختلف به بهره برداری خواهد رسید.
قاسمی خاطرنشان کرد:برای تحقق نشاط اجتماعی وجود فضاهای اینچنینی بسیار مهم است و با توسعه و بازسازی این اردوگاه می توانیم علاوه بر تحقق نشاط اجتماعی دانش آموزان، قزوین را به پایلوت بسیاری از فعالیت ها و مسابقات و اردوهای ملی تبدیل کنیم.

**ساخت مدرسه اتمی در قزوین
وی در ادامه از ساخت دبیرستان انرژی اتمی استان با هزینه 50 میلیارد ریال خبر داد و گفت: ساخت این مدرسه امسال در سفر دکتر علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی آغاز شد و تا مهرماه سال آینده تکمیل و بهره برداری خواهد شد.
قاسمی در ادامه با اشاره به برخی دستاوردهای آموزش و پرورش استان گفت: استان قزوین در بسیاری از شاخص های آموزشی و فرهنگی به رتبه های خوبی در کشور دست یافته که ارتقای رتبه در معدل نهایی سال سوم متوسطه، ارتقای رتبه قبولی در کنکور،رشد جذب پیش دبستانی و پوشش تحصیلی ابتدایی و قبولی در جشنواره ها و حتی کسب مدال در مسابقات بین المللی از جمله آنها است.

**یک سوم کلاس های درس استان قزوین هوشمند شده اند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین همچنین به نیازها و کمبودهای مختلف آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون از بین9هزار کلاس درس در استان فقط یک سوم آنها هوشمندسازی شده و همچنین سه هزار کلاس درس نیز نیازمند بهسازی سیستم گرمایشی هستند.
وی ادامه داد: میزان بودجه اداره کل آموزش و پرورش از محل اعتبارات تملیک و دارایی در استان در ابتدا 9 درصد بود اما اکنون به 14 درصد رسیده و ما باید تلاش کنیم این میزان به27درصد افزایش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین همچنین نیاز به 149نمازخانه و اعتبارات برای تخریب و بازسازی مدارس و ساخت مدارس در ناحیه شهری جدید مهرگان را از دیگر نیازهای آموزش و پرورش استان اعلام کرد.
وی در پایان از آموزش و پرورش به عنوان موتور محرکه توسعه یاد کرد و گفت: در آخرین تحقیقات مشخص شده که توسعه آموزش و پرورش 87 درصد در توسعه اقتصادی کشورها موثر است بنابراین باید با کمک و همکاری تمام دستگاه ها به این نهاد به عنوان دستگاهی حاکمیتی و استراتژیک نگاه کرد و تمام امکانات را در اختیار آن قرار داد.
سال تحصیلی جدید در قزوین با شعار مدرسه متعالی با شور حسینی و علم علوی در 2 هزار و 200 مدرسه آغاز خواهد شد.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.