رئیس اداره شهرستان کوهبنان گفت: سرمای شدید منطقه کوهبنان شرایط زندگی را برای مردم زلزله زده سخت کرده است.

نیما صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر اظهار داشت: زلزله 5.2 دهم ریشتر ساعت 20:34 دقیقه شامگاه 30 آذر ماه سالجاری در عمق 10 کیلومتری زمین در شهرستان کوهبنان باعث تخریب 70 درصد خانه‌های شهری و روستایی در این مناطق شد.

کوهبنان4

صالحی افزود: در بین روستاهای مناطق اطراف شهرستان کوهبنان روستای "جور" با 85 درصد تخریب بیشترین آسیب را در منطقه داشت.

وی عنوان کرد: در همان ساعات اولیه نیروهای امدادی در سطح شهرستان و استان به کمک مردم زلزله زده شهرستان کوهبنان شتافتند و کارارزیابی توسط 25 تیم ارزیاب در منطقه آغاز شد.

صالحی در ادامه افزود: 3 روز بعد از این حادثه 2 پس لرزه شدید درعمق 7 کیلومتری زمین باز هم در این منطقه رخ داد که ستاد بحران استان طی یک جلسه اضطراری تصمیم گرفت در بین مردم منطقه توزیع عمومی اسکان اضطراری صورت بگیرد و تعداد چهار هزارو 740 تخته چادر در بین مردم زلزله زده این مناطق توزیع شد.

کوهبنان2

رئیس اداره جمعیت هلال احمر شهرستان کوهبنان تصریح کرد: منطقه کوهبنان بدلیل شرایط اقلیمی و قرار داشتن منطقه بر روی کوه زمستان‌های بسیار سردی دارد و متاسفانه با وجود وسایل گرمایشی مانند پتو و والور باز هم سرما برای مردم زلزله زده آزار دهنده است.

صالحی عنوان کرد: بنیاد مسکن در منطقه از خانه‌ها خاک برداری می‌کند و با توجه به درصد بالای تخریبی آنها به مردم زلزله زده کانکس توزیع می‌شود و تاکنون نیز تعدادی کانکس در اختیار مردم زلزله زده قرار گرفته است.

وی در پایان از خیرین عزیز چه در سطح استان و چه کشوری تقاضای کمک برای تهیه کانکس به مردم زلزله زده شهرستان کوهبنان بدلیل سرمای شدید در منطقه خواستار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.