محمدرضا امیریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در این مرحله بیش از 50 هزار بسته مواد غذایی میان زلزله زدگانی که دفترچه امدادی دریافت کرده اند، توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: کار توزیع این بسته ها امروز در مناطق شهری پایان می یابد و از صبح فردا توزیع در بین اهالی روستاهای زلزله زده آغاز و تا روز شنبه آینده ( 30 دی) ادامه می یابد.
امیریان گفت: ارزش هر کدام از این بسته های غذایی که شامل برنج، روغن، حبوبات، انواع کنسرو جات، چای، قند و شکر و ... می شود به بیش از 2 میلیون و 500 هزار ریال می رسد.
مدیرکل جمعیت هلال احمر کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: این جمعیت علاوه بر امدادرسانی های معمول، تیم های حمایت روانی و دوست دار کودک را نیز به مناطق زلزله زده اعزام کرده تا حمایت های روانی لازم از خانواده ها و همچنین کودکان به عمل آورند.
وی گفت: این تیم ها در مرحله اول که از 25 آبان آغاز و تا 15 دی ادامه یافت بیش از 500 شهر و روستا را پوشش دادند و پیش بینی می شود در مرحله دوم نیز که تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت همین تعداد را بتوانند پوشش دهند.
امیریان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدام های جمعیت هلال احمر، اعزام تیم های پزشکی و درمانی به مناطق زلزله زده و ارائه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به افرادی است که در زلزله دچار ضایعه نخاعی شدند.

**توزیع بیش از 200 بسته غذایی 72 ساعته در منطقه زلزله زده سومار
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه در ادامه با اشاره به وقوع زمین لرزه 5.6 ریشتری سومار در روز 21 دی و بیش از 250 پس لرزه در این شهر، از توزیع بالغ بر 200 بسته غذایی 72 ساعته در این منطقه خبر داد.
وی گفت: در این مدت بالغ بر 230 تخته چادر و همچنین 150 عدد چراغ والوور نیز میان زلزله زدگانی که از ترس تخریب منازل در چادرها به سر می برند، توزیع شده است.
در مرحله اول توزیع بسته های یک ماهه که از چهارم تا دهم آذر انجام شد، بیش از 51 هزار و 550 بسته مواد غذایی میان زلزله زدگان استان کرمانشاه توزیع شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.