علی پهلوان دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در مرحله نخست اعزام تیم های سحر، فعالیت ها به صورت عمومی، مطالعه موردی و غربالگری و تشکیل بانک اطلاعاتی افراد آسیب دیده در زلزله انجام شد در مرحله دوم کار به صورت تخصصی پیگیری می شود.
وی افزود: اعضای تیمی که برای مرحله دوم به کرمانشاه اعزام شده اند، شامل، یک پزشک، یک روانپزشک و یک روانشناس بالینی است که تا 29 دی ماه در کرمانشاه مستقر خواهند بود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: تیم فرهنگی نیز به موازات تیم حمایت های اجتماعی مأموریت های آموزشی و فرهنگی را در مناطق زلزله زده دنبال می کند.
پهلوان گفت: تیم دوم ساماندهی حمایت های روانی و اجتماعی جمعیت هلال احمر خوزستان(سحر) به همراه تیم فرهنگی اواخر بهمن ماه عازم کرمانشاه می شود و یک هفته در آنجا می ماند.
وی اضافه کرد: در مرحله نخست کارهای حمایتی مثل بازی درمانی، نقاشی درمانی، برپایی مهد کودک و سینمای سیار و مشاوره های تخصصی روانشناسی انجام شد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اعزام 26 نیروی عضو تیم سحر به کرمانشاه و خدمات رسانی به 350 کودک در منطقه، بیان کرد: در مرحله نخست یک هزار و 80 خانوار در اسلام آباد غرب غربالگری شدند و خدمات حمایتی اجتماعی به آنها ارائه شد.
پهلوان افزود: در بخش پیران 6 روستا با یک هزار و 400 خانوار و در بخش ریجاب چهار روستا با یک هزار و 230 خانوار از خدمات تیم های سحر جمعیت هلال احمر خوزستان بهره مند شدند.
وی گفت: همچنین برای 250 معلم دوره ابتدایی در کرمانشاه و والدین کودکان زلزله زده اسلام آباد غرب کارگاه آموزشی حمایت های روانی و اجتماعی برگزار شد.
زلزله ای به قدرت 7.3 ریشتر در آبان ماه استان کرمانشاه را لرزاند که در اثر این زمین لرزه 620 نفر از هموطنان کشته و 12 هزار و 686مصدوم شدند و 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیدند.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.