امین باقری روز دوشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توفان شدید شن از اوایل صبح امروز در شهرستان ریگان آغاز شده است.
وی از اعزام تیمهای امدادی به روستاهای محاصره شده در شن خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه توفان شدید شن 23 روستای ریگان را در محاصره شنهای روان قرار داده 2 تیم امدادی به روستاهای محاصره شده در شن اعزام شدند.
باقری با اشاره به اینکه عبور و مرور نیز در محور ترانزیتی ریگان - چابهار به کندی انجام می‌ شود تصریح کرد: پلیس راه، نیروهای امدادی و اورژانس در این محور مستقر شده ‌اند.
فرماندار ریگان با بیان اینکه توفان شن در این شهرستان در حال افزایش است ادامه داد: این توفان علاوه بر مشکلات تنفسی موجب وارد آمدن خسارت به فضای سبز شهری و جنگل کهور منحصر به‌ فرد ایرانی این منطقه شده است.
وی از تشکیل جلسه ستاد بحران در محل فرمانداری خبر داد و افزود: دستگاه سنجش پایش غلظت ریزگردها در ریگان هشت برابر حد مجاز غلظت را نشان می‌ دهد به همین دلیل شهرستان اکنون در شرایط خطرناک قرار دارد.
باقری از مردم بویژه کودکان و بیماران قلبی خواست تا فروکش کردن توفان شدید شن در منازل خود بمانند و جز در موارد ضروری در سطح شهر تردد نکنند.
ریگان به عنوان کانون بحران فرسایش بادی تا مرکز استان کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.
خشکسالی های پیاپی و از بین رفتن پوشش گیاهی زمین با وجود توفان شدید موجب حرکت شن های روان و بروز پدیده ریزگردها در ریگان می شود.
خبرنگار: موسی مولاییان ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7442/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.