رضا اسماعیلی روز دوشنبه در حاشیه کارگروه اشتغال شهرستان ریگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از برنامه های اشتغال فراگیر در استان تخصیص اعتبار جهت اشتغالزایی در روستاهای محروم استان کرمان می باشد .
وی ابراز کرد :در این روستاها تعاون روستا تشکیل گردیده و اعتبارات جهت اشتغال های پایدار تخصیص یافته است که شهرستان ریگان به دلیل بافت روستایی یکی از شهرستانهای در اولویت می باشد.
مدیرکل کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت : این اشتغال ها در روستاها می تواند از حاشیه نشینی ومهاجرت اهالی روستا به دیگر نقاط استان بخصوص حاشیه شهرها جلوگیری کند .
اسماعیلی تصریح کرد : مسئولان ومردم در روستاها با توجه به فرصت ایجاد شده باید با اقدام بهنگام استفاده بهینه را داشته باشند تا شاهد بالندگی و پویایی و اشتغال پایدار در این روستاها باشیم .
وی اضافه کرد از این میزان اعتبار 34میلیارد تومان جهت اشتغالزایی در رابطه با مشاغل خانگی می باشد که سال گذشته هم بیش از 3میلیارد تومان جهت اشتغال زایی اختصاص یافت .
مدیرکل کار تعاون ورفاه اجتیماع استان اظهار داشت: این اشتغال ها در قالب هر کدام یکصد میلیون ریال به هر نفر می باشد .
اسماعیلی بیان داشت :امسال جهت ایجاد اشتغال به افراد جویای کار در شهرستان ریگان بیش از 800نفر سهمیه در نظر گرفته شده است .
فرماندار ریگان گفت: توفان‌های شن و ریزگردها طی چند سال خشکسالی در ریگان بیش از 100 روستا را خالی از سکنه و اشتغال و اقتصاد این مناطق را نابود ساخته است.
امین باقری در نشست کارگروه اشتغال شهرستان اظهار داشت: شهرستان ریگان بیش از 300 پارچه آبادی دارد و دارای جمعیت 90 هزار نفری است.
باقری با بیان اینکه نبود شغل مناسب موجب ایجاد شغل‌های کاذب در این منطقه شده است، تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان کرمان دو دهستان را برای اشتغال‌زایی در این شهرستان در نظر گرفته است.
فرماندار ریگان با اشاره به اینکه این شهرستان تک‌محصولی و اقتصاد آن وابسته به خرما است، ادامه داد: برقراری عدالت اجتماعی در زمینه اشتغال می‌تواند، موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان و اهالی ریگان شود.
باقری از اختصاص 3 میلیارد و 800 میلیون ریال برای اشتغال‌های خرد روستایی در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: نداشتن کارفرما در ریگان موجب شده است که طرح کارورزی با مشکلاتی مواجه شود.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در ریگان 26 درصد است و به همین دلیل سالانه ایجاد یک‌هزار شغل در این شهرستان ضرورت دارد، ابراز داشت: معین اقتصاد مقاومتی شهرستان ریگان تاکنون 20 صندوق خرد روستایی را برای اشتغالزایی ایجاد کرده است.
باقری خاطرنشان کرد: تعداد 2مرکز تعاون روستایی در این شهرستان راه‌اندازی شده است که یکی از تعاونی‌ها به عنوان تولیدکننده لباس محلی هنوز اقلام خود را به فروش نرسانده و این امر مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورده است.
شهرستان ریگان در 285کیلومتری شرق کرمان واقع شده است .
خبرنگار : موسی ملائیان ** انتشار : بهنام احمدی
7442/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.