به گزارش ایرنا ،احمد علیرمضانی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی کمیته اطلاع رسانی با حضور نمایندگان رسانه ها افزود: نظر به اینکه در 22بهمن امسال وارد دهه چهارم انقلاب اسلامی می شویم،دهه فجر امسال از ویژگی‌های ممتازی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است .
وی گفت : از آنجا که نسل جوان ما در دوران پیروزی انقلاب نبوده و در حقیقت با استبداد و ظلم رژیم شاهنشاهی آشنا نیست اظهار داشت : در برهه کنونی بازخوانی و تبیین دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی برای آشنایی و اگاهی هر چه بیشتر نسل دهه چهارمی انقلاب ضروری است .
علیرمضانی با تاکید براینکه در رساندن پیام انقلاب به جامعه جوان موفق عمل نکرده ایم، افزود: باید در دهه فجر امسال نسبت به بیان مطلوب دست‌آوردهای نظام اسلامی برای نسل جوان در قالب برنامه های کیفی اقدام کرد.
وی با اشاره به اینکه هر رسانه‌ای به اندازه بضاعت امکاناتی اش اثرگذار است و مخاطبانی دارد ، خواستار تلاش مضاعف مطبوعات و خبرگزاری ها و دیگر منفذهای ارتباطی در جهت اگاهی بخشی به نسل جوان از دستاوردهای انقلاب اسلامی شد.
علیرمضانی همچنین گفت :به همه دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده ا یم تا در دهه فجر خدمات انقلاب را بطور مستند به صدا و سیما اعلام کنند تا در برنامه ها استفاده شود .
** ستاد دهه فجر استان کرمان از 2ماه پیش فعالیتش اغاز شده است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در این نشست با اشاره به اینکه ستاد گرامی داشت دهه مبارک فجر استان کرمان با 24 کمیته تخصصی تشکیل شده است ، از آغاز فعالیت این ستاد از 2ماه قبل خبر داد.
مهدی صدفی افزود: این ستاد همچنین در 21 شهرستان نیز تشکیل شده و در تمام بخش‌ها و روستاهای دارای جمعیت حضور مداوم و فعال دارد.
صدفی با بیان اینکه تعداد 10 کارگروه نیز در قالب این ستاد فعالیت دارند تصریح کرد : تمهیدات لازم جهت برگزاری آئین‌های سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در استان کرمان از هر حیث مهیا گردیده است .
وی از برگزاری آیین های مختلف در بخشهای علمی، ورزشی، رسانه، قرآنی و هنری خبر داد و تصریح کرد :بنا داریم در قالب برنامه های کیفی به بازخوانی و تبیین رخدادهای انقلاب اسلامی برای آگاهسازی نسل جوان بپردازیم .
** رسانه ها از تولید محتوا در فضای مجازی غافل نشوند
قائم مقام صدا و سیمای استان کرمان نیز در این نشست با برشمردن ویژگی های تبلیغ و اثرات ان به استاند آیات قرانی افزود: رسانه ها در شرایط امروزی بناید در جهت تولید محتوا دچار غفلت شوند.
مرتضی میقانی با اشاره به اینکه ابعاد و روش تبلیغات در آیاتی از قرآن کریم آمده و تفسیر شده اظهار داشت : متاسفانه در عالم رسانه‌ای امروز بعضی از نکات مغفول مانده که بسیار ظریف هستند.
میقاتی با بیان برخی رسانه‌ها برای جذب مخاطب برای تیتر زدن از روش‌هایی استفاده می‌کنند که صحیح نیست افزود: باید مراقبت کرد که افکار عمومی نسبت به این رفتار ما به چه سمتی می‌رود و حساسیت کار رسانه بسیار مهم است.
وی با استناد به آیه ای از قران کریم از تداوم ، تقوی ، شهامت و توکل به عنوان چهار ویژگی و ابعاد تبلیغ نام برد که این نکات گاها در برخی رسانه ها کمتر مورد اهتمام قرار می گیرد .
براساس این گزارش نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مدیر مسئولان خبرگزاری ها و روزنامه های استان کرمان به بیان دیدگاه خود در خصوص هر چه مطلوب برگزار شدن برمنامه های این دهه پرداختند.
همچنین در این نشست مقرر گردید که مسابقه مقاله نویسی ، گزارش و خبر نویسی با محوریت تبیین و بازخوانی دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی ویزه این دهه مبارک برگزار شود و در خاتمه از افراد و یا رسانه های برتر تجلیل شود.
ایام الله دهه مبارک فجر از روز بهمن ماه سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) شروع می شود و تا 22بهمن ماه روز پیروزی انقلاب اسلامی ادامه خواهد یافت .
تهیه و انتشار : بهنام احمدی **
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.