به گزارش ایرنا علیار اسکندری نسب روز سه شنبه در کارگروه اشتغال رفسنجان اظهار کرد: براساس تصمیم شورای عالی اشتغال به‌ منظور نظارت مستمر، مستقیم و مؤثر بر فرایند ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در کشور و در راستای ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه بازار کار، از ابتدای سال 90 سامانه ملی رصد اشتغال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه ‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه پس از راه‌اندازی این سامانه، تمام دستگاه‌های اجرایی باید اطلاعات شاغلان خود را در این سامانه ثبت کنند، تصریح کرد: این کار انجام می‌شود تا علاوه بر در دسترس بودن اطلاعات، بتوان به‌ راحتی نسبت به اعتبارسنجی به ‌روز آن و بهره‌ برداری در فرایندهای برنامه‌ ریزی مورد استفاده قرار گیرد.
اسکندری با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید ، بیان کرد: رشد اشتغال از سال 1385 تا سال 1392 برخی سالها گاها رشد نداشتیم و فقط 2.4 درصد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: از سال 93 تا 95 رشد اشتغال از 2.4 درصد به 4.7 درصد اشتغالزایی افزایش یافته لذا دولت و مجلس سعی کردند سودهای بانکی را از بیش از 30 درصد به 18 درصد کاهش دهند .
*** اختصاص بیش از 175 میلیارد ریال به طرحهای تولیدی و صنعتی در رفسنجان
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان هم گفت: امسال به تعدادی طرح های صنعت، معدن و تجارت و نیز طرح های جهاد کشاورزی اعتباری بالغ بر 175 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص یافت.
وی افزود: 15 میلیارد و 300 میلیون تومان برای طرحهای صنعت، معدن و تجارت و نیز 2 میلیارد و 200 میلیون تومان هم برای طرح های جهاد کشاورزی است.
محمد عسگری بیان کرد: برخی از این طرح ها شامل موتور سیکلت برقی شایان کاو، طرح پمپ هیدرولیک، شرکت نئوپان چوب در بخش فردوس نوق، روکش نئوپان مجتمع صنعتی، بسته بندی صیفی جات و سبزیجات، فیبر نوری مجتمع صنعتی، کابل مخابراتی، کارگاه تولید فرش دستباف، شرکت تولید چراغ ال ای دی و غیره است.
وی تصریح کرد: با توسعه کارگاهها و ایجاد اشتغال در این واحدها برای بیش از 200 نفر اشتغالزایی خواهد شد.
عسکری با اشاره به اینکه امسال بودجه اشتغال در استان کرمان 617 میلیارد تومان است افزود: از 100 درصد اعتباراتی که استان در هر شهرستانی به اشتغالزایی اختصاص می دهد باید 20 درصد برای حفظ اشتغال و سرمایه در گردش، 55 درصد برای توسعه کارگاهها و برای ایجاد طرح های جدید نیز 25 درصد نیز باشد.
رفسنجان با 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
خبرنگار:مریم رضایی**انتشار : بهنام احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.