به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز شنبه در آئین ملی بزرگداشت شخصیت علمی و تربیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: امیدوارم با برگزاری بیشتر این همایش ها در کشور بتوانیم به نسل حاضر و نسل های آینده خدمات این بزرگمرد تاریخ و انقلاب اسلامی را مطرح کنیم.
وی به خصوصیات ذاتی شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و ادامه داد: اولین خصوصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی، هوش و ذکاوت ایشان بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به این موضوع اشاره کرده اند.
رزم حسینی ادامه داد: توانمندی در سازماندهی و میدان داری، صبر و شکیبایی، شجاعت و جسارت ایشان در تصمیم گیری و اهل مشورت بودن از دیگر ویژگی های ممتاز مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است.
استاندار کرمان گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمامی بحران های قبل و بعد از انقلاب و حتی دوره های اخیری که مورد بی مهری و و تهمت های فراوانی واقع شد، شکیبایی کردند و هیچگاه نشد که ایشان پاسخی به این مطالب بدهند.
وی اظهار کرد: خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی ناشی از تصمیم گیری و تصمیم سازی شجاعانه شخصیت بزرگوار ایشان بوده است.
رزم حسینی گفت: از خصوصیات برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی ایجاد شد که مسئولیت های بزرگی از سوی امام، رهبری و مردم به ایشان واگذار گردید.
وی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی تنها شخصیتی در انقلاب اسلامی بودند که خود را در معرض رای مردم قرار داد و حتی در آخرین انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نیز بیشترین رای را به خود اختصاص دادند.
وی گفت: در دولت یازدهم بعد از چهار یا پنج روز از انتصاب خدمتگزار استان، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از 10 سال به کرمان سفر کردند و مردم کرمان به خوبی حق شناسی خود را نشان دادند.
وی یادآور شد: ایشان به شدت به اعتدال علاقه مند بودند و همیشه تاکید داشتند که در استان کرمان بر پایه اعتدال، عقل و مروت حرکت شده و از همه ظرفیت های این استان به خوبی استفاده شود.
رزم حسینی تاکید کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تا آخرین روز ابزار هیچ گروه سیاسی نشدند و ایشان متعلق به انقلاب، امام و رهبری بودند.
وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مدل توسعه روستایی و جوامع محلی را قبول داشتند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون دو مرتبه به الگوی قلعه گنج اشاره کرده و بر تدوین فیلم مستند از این شهرستان تاکید کرده اند .
استاندار کرمان از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی به عنوان بصیر یاد و عنوان کرد: ایشان به شدت به اصل ولایت فقیه و به ولی فقیه زمان معتقد بودند.
وی یادآور شد: مرحوم هاشمی رفسنجانی در سفر به کرمان تاکید کردند که اگر خبرگان رهبری مجددا قرار باشد رهبری را برای انقلاب اسلامی انتخاب کند، آقای سید علی خامنه ای است.
وی یادآور شد: ایشان ریشه فتنه را آقایی می دانستند که امروز چهره واقعی او برای عده ای روشن شده است.
استاندار کرمان گفت: در آخرین جلسه ای که چهار روز قبل از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی با ایشان داشتیم تاکید داشتند که باید به اقیانوس مردم بپیوندیم و اگر به این اقیانوس بپیوندیم انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی پایدار خواهد بود.
وی تاکید کرد: ما شهدای زیاد و هزینه های مادی و معنوی زیادی داده ایم و نمی توانیم مثل یمن، مصر، افغانستان و .... شویم.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی همواره بوده است، گفت: انصاف و عدالت به این است که آدمی به حق صحبت کند.
وی اظهار کرد: این آئین مراسم دولتی نیست و دانشگاه ها آمده اند افکار مرحوم هاشمی رفسنجانی و دیدگاه رهبری درباره ایشان را تبیین کنند و اجازه ندهند مسائلی درباره ایشان مطرح شود که واقعیت نداشته و ندارد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان نیز در این آئین گفت: همه ما آیت الله هاشمی را به عنوان یک مجاهد و مبارز بزرگ می شناسیم که در راه پیروزی انقلاب اسلامی در کنار امام نقش مهمی داشتند و با جان و مال در راه پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند.
حجت الاسلام عباس توان با تاکید بر اینکه همه ما آیت الله هاشمی رفسنجانی را مدیری مدبر و سردار سازندگی و آبادگر کشور بعد از خرابی های جنگ هشت ساله می شناسیم، عنوان کرد: همه ما آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عنوان سیاستمداری بزرگ و باهوش می شناسیم و همه اینها هاشمی است اماشخصیت ایشان ابعاد ناشناخته دیگری نیز دارد.
وی گفت: تیمی در گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تشکیل شده و بر روی آرای تربیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی و آثار وی کار کردند که حاصل آن کتاب 'چیستی و چگونگی تربیت در اندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی' است و امروز این کتاب رونمایی می شود.
وی به بارگذاری سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره و بیان کرد: همه دانشجویان و اساتید می توانند از این سایت استفاده کرده و مقالات خود را نیز در این سایت به اشتراک بگذارند و دراین رابطه درجه علمی نیز دریافت شده است.
حجت الاسلام توان یادآور شد: نمایشگاهی نیز با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت اولین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شده است.
در این از کتاب چیستی و چگونگی تربیت در اندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی و تمبر کاغذی آئین ملی بزرگداشت شخصیت علمی و تربیتی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و تمبرینه ایشان رونمایی شد.
ایت الله هاشمی رفسنجانی 19 دی ماه سال گذشته در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
او یار دیرین امام و رهبری، عضو شورای انقلاب، جانشین امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس، دو دوره رییس جمهوری، سه دوره رییس مجلس شورای اسلامی و سالها رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و یکی از شخصیتهای تاثیرگذار در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به شمار می رود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی**انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.