به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در آیین گرامیداشت حماسه 9 دی در کرمان افزود: انتقادات سازنده را مطرح کنید و تردید نکنید، زیر سئوال بردن کلیات نظام، نیروهای مسلح و شورای نگهبان کار ضد انقلاب است.
وی با بیان اینکه ملت ایران پس از انقلاب 2 حماسه آفریدند و انقلاب را بیمه کردند اظهار داشت : حماسه اول حضور در هشت سال دفاع مقدس است که در همه صحنه ها خوش درخشیدند.
وی افزود: در استان کرمان جلودار سردار سلیمانی بود و شما با این حماسه کشور را در عرصه تهاجم بیگانه بیمه کردند و به صراحت می گویم هیچ کشوری توانایی حمله نظامی به ایران را نداشته و نخواهد داشت.
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به حماسه 9 دی در سال 88 تصریح کرد: فتنه گران هشت ماه با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشور آشوب آفرینی کردند و سلطنت طلبان، منافقان، استحاله شده ها به صحنه آمدند تا در یک کودتای مخملی به انقلاب آسیب برسانند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اما حضور افتخار آفرین شما مردم در حماسه 9 دی آنها را ناکام گذاشت.
وی با اشاره به حوادث چند روز اخیر در برخی شهرهای کشور گفت: این حوادث فتنه جدید است و شباهت آن با فتنه 88 این است که اصل نظام اسلامی را هدف قرار داده و اینجا سخن از اصلاح طلب و اصولگرا نیست.
وی تصریح کرد: به بازی خورده ها و ضدا نقلاب می گوییم که حضور در صحنه های این چنینی یعنی سرباز آمریکا و رژیم صهیونیستی شده اید.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: تردید نکنیم خاستگاه، طراح و برنامه ریز فتنه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی است و مراقب باشیم با برنامه ریزی آمریکا در میدان آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی نکنیم.
وی با بیان اینکه تجمع کنندگان در حوادث اخیر سه دسته بودند و نباید همه آنها را با یک چوب راند گفت: گروهی از آنها مالباختگان موسسات مالی هستند که اعتراض آنها ضد انقلابی نیست و مسئولان و بانک مرکزی باید پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: بخشی از این افراد در این اجتماعات به گرانی معترض بودند که نباید آنها را ضد انقلاب بدانیم، اما این معترضان نباید طوری عمل کنند ضد انقلاب موج سواری کند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: گروه دوم افراد ساده لوحی بودند که در فتنه 88 حضور داشتند و عمق قضایا را نمی فهمیدند.
وی افزود: گروه سوم ضد انقلاب هستند که سوار بر این موج شده و با گذشت 38 سال از رژیم سراسر جنایت کار، خیانتکار و شکنجه گر حمایت می کنند.
وی تاکید کرد: تمام آنهایی که در این اجتماعات شعارهای سلطنت طلبانه سر دادند، در جنایات 57 سال رژیم سیاه پهلوی شریک هستند.
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به برخی شعارهای هنجار شکنانه و هتاکی به مقدسات افزود: آنها نمی دانند عشق به ولایت در عمق جان ملت است و این ملت تا آخرین قطره خون و نفس همراه و مطیع ولایت است.
وی بیان کرد: ضد انقلاب هایی که در این ماجرا بودند بویژه در مشهد و قم شعارهای هنجار شکنانه دادند شایسته اشد مجازات هستند.
وی با بیان اینکه این انقلاب ماندنی است تاکید کرد: حامیان انقلاب شما مردم هستید و با حضور باشکوه در حماسه 9 دی و 22 بهمن هوشیاری و بیداری خود را بیش از گذشته نشان دهید.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هرجا توطئه ضد انقلاب را دیدید شرعا واجب است که به نیروهای نظامی و امنیتی خبر دهید و توطئه را در نطفه خفه کنید.
وی با اشاره به فعالیت و صحنه گردانی برخی سایت های معاند مانند سایت آمد نیوز گفت: از مسئولان وزارت ارتباطات می خواهیم اجازه ندهند این سایت های ضد انقلابی دستاوردهای جمهوری اسلامی را از بین ببرند.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: ما با فضای مجازی مخالف نیستیم اما باید زیرساخت های این فضا فراهم شود و از اینترنت ملی استفاده کنیم، زیرا در فتنه اخیر، فضای مجازی در حال بحران سازی است و مدیریت این فضا نباید در دست آمریکا و اجانب باشد.
وی تصریح کرد: مردم به وظیفه خود عمل کرده و عمل می کنند و مسئولان نیز باید به وظیفه خودشان بیشتر عمل کنند و قبل از اینکه حوادث گسیخته تر شود به داد مالباختگان مالی و گرانی برسند و بهتر از این می شد مردم خوب و انقلابی را راضی نگه داشت.
وی تاکید کرد: مردم و جوانان بدانند در این فتنه هم مثل 88 معیار ولایت است و گوش به زنگ رهنمودهای ولایت باشید و افراط و تفریط ممنوع است.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بنده مردم را به و حدت دعوت می کنم و باید بین مسئولان و نظام اسلامی وحدت باشد و همه بیدار باشید، عده ای می خواهند حرمت نظام را بشکنند و نباید به آنها میدان بدهید.
حجت الاسلام خاتمی گفت: خط ما در فضای غبار آلود کنونی خط ولایت است و باید همراه ولایت باشیم.
هشتمین سالروز حماسه 9 دی در شهر کرمان با حضور استاندار کرمان، امام جمعه ، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، آیت الله سیدی یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در کرمان و جمعی از مسئولان استان در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.
خبرنگار:داود رجبی بهجت*انتشار : بهنام احمدی
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.