به گزارش ایرنا؛ محمدابراهیم الهی تبار روز شنبه در هفتمین دوره همایش بصیرت ویژه مدیران و فرماندهان انتظامی که در پردیس نیروی انتظامی برگزار شد با تسلیت زلزله اخیر استان، امنیت پایدار را امنیتی دانست که مردم در آن نقش آفرینی کنند و افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس اگر مردم مشارکت نمی کردند ممکن بود جغرافیای کشور به شکل دیگری دستخوش تغییر شود.
وی با بیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی و وزارت کشور درهم تنیده هستند و باید به اتفاق در بسط این امنیت و پایداری بیشتر آن تلاش کنیم، گفت: در این راستا سازمان های مردم نهاد و رسانه ها نیز باید نقش خود را ایفا کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای مسلح و به ویژه فرماندهی و پرسنل ناجا توانستند با حضور میدانی در همان لحظات اولیه وقوع زلزله از این آزمون سربلند بیرون بیایند، گفت: در تأمین امنیت مناطق زلزله زده و همچنین کنترل ترافیک راه های منتهی به این مناطق، نیروی انتظامی خیلی خوب عمل کرد که جای سپاس ویژه دارد.
الهی تبار با اشاره به گستردگی مسئولیت های نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی مسئولیت های خطیری دارد و همواره به علت گستردگی این مسئولیت ها در معرض آسیب ها و مخاطرات جدی است به همین دلیل ما همه روزه در مرزها به علت درگیری با قاچاقچیان و مافیای مواد مخدر یا جریانات ضد انقلاب شاهد جانبازی یا شهادت تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی هستیم.
وی تاکید کرد که بی گمان همه این جانفشانی ها نمایانگر حضور پرقدرت نیروی انتظامی در صحنه های مختلف است.
او ادامه داد: همه باید قدردان زحمات و تلاش های مجموعه نیروی انتظامی که نماد امنیت عمومی هستند؛ باشیم و کمک کنیم تا در انجام ماموریت های خطیری که دارند موفق عمل کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنانش گفت: با همت وزیر کشور شورای اجتماعی در زمینه سنجش سرمایه اجتماعی و شاخص های اجتماعی فعال شد که رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع به ورود کردند و سبب شد یک تقسیم کار ملی شکل بگیرد تا بتوانیم این مسائل و آسیب های اجتماعی موجود را کنترل و سپس کاهش دهیم.
وی افزود: با دانش و بینشی که در مجموعه نیروی انتظامی وجود دارد انتظار داریم همه ی این ظرفیت ها برای مستحکم کردن امنیت کشور و کاهش آسیب ها به کارگیری شود.
این مدیر ارشد استان خاطرنشان ساخت: متأسفانه معضلات و آسیب های اجتماعی از جمله، حاشیه نشینی، طلاق، خودکشی، حجم تصادفات جاده ای و تبعات ناشی از آن دست به دست هم داده تا شاهد شرایط خوبی در این زمینه نباشیم.
وی با تاکید بر این نکته که همه باید نیروی انتظامی را در امر کاهش جرایم کمک کنند در ادامه اظهار داشت: انتظار می رود نیروی انتظامی با رصد جرائم در کل استان، به تفکیک شهرستان و متناسب با نوع جرم، برنامه ریزی کند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هدف بسیاری از توطئه ها مانند تقویت تفکرات تکفیری که علیه نظام شکل گرفت برخورد با تفکر شیعی و به ویژه جمهوری اسلامی بود.
وی اظهار کرد: این جریان تکفیری مجموعاً 143 حمله تروریستی را در 30 کشور خارجی انجام دادند که بیش از 2هزار کشته برجای گذاشت که خونبارترین آن ها حمله تروریستی پاریس بود.
الهی تبار افزود: تکفیری ها جز در یک مورد، حادثه 17 خرداد، به بخاطر حضور بسیار با اقتدار ناجا و سایر نهاد های امنیتی نتوانستند به بسیاری از اهداف خود دست پیدا کنند و کاملاً ناکام ماندند.
وی خاطرنشان کرد: این موفقیت های چشمگیر در مقابله با جریان تکفیری دلایلی همچون معرفت، دانش و دید گسترده نیروهای انتظامی و امنیتی کشور داشته است و نکته مهم دیگر اینکه تفکرات تکفیری هیچ جایگاهی در میان مردم نداشتند چرا که مردم همسو و همگام با همه ارکان نظام هستند.
استان کرمانشاه با 2میلیون نفر جمعیت 371کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.