به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ دوم حسین لیاقی روز دوشنبه درنشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته ناجا که در محل دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه ها با مشارکت مرزنشینان و مرزبانان برگزار می شود.
وی، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، تجلیل از مرزنشینان و مرزبانان برتر، برپایی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، اهدای خون توسط کارکنان مرزبانی، تشکیل شورای اداری در دو شهرستان گنبد و بندرترکمن، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، دیدار فرماندهان مرزبانی با مرزنشینان و سران طوایف مرزنشین و ویزیت رایگان را از مهمترین برنامه های بزرگداشت هفته ناجا در واحدهای مرزبانی استان گلستان برشمرد.
سرهنگ دوم لیاقی با گرامیداشت هفته ناجا، ارتباط با رسانه ها و ارائه گزارش عملکرد را از مهمترین اهداف برگزاری نشست خبری عنوان کرد و گفت: در قرن 21 که به عصر رسانه ها مشهور است، استفاده از ظرفیت رسانه ها می تواند در پیشبرد اهداف سازمانی و عمومی نهادها و ارگان ها بویژه مرزبانی موثر باشد.
وی باقدردانی از همکاری رسانه های ارتباط جمعی با مرزبانی و معاونت اجتماعی آن، تصریح کرد: حفاظت از مرزهای خاکی و آبی و استیفای حقوق مرزنشینان دو وظیفه ذاتی نیروهای مرزبانی است که رسانه ها می توانند در انجام این دو وظیفه به مرزبانی کمک نمایند.
معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی گلستان همچنین درپاسخ به برخی سوالات خبرنگاران، گفت: باتوجه به برخی محرومیت ها و کمبودها درمناطق مرزی ازجمله درحوزه راه ها، فضای آموزشی و بهداشت و درمان، مسئولان و متولیان امر بایستی تلاش بیشتری را برای رفع این محرومیت ها انجام دهند.
سرهنگ لیاقی افزود: بحمدالله مرزهای گلستان از امن ترین مرزها و مرزنشینان آن از بهترین و کم توقع ترین مرزنشینان هستند و انصافا نیروهای مرزبانی و مرزنشینان این استان تعامل بسیار خوبی با هم دارند.
وی همچنین از افتتاح یک دهنه پل درمنطقه مرزی چات گنبدکاووس با اعتبار 12 و نیم میلیارد ریال درهفته بزرگداشت ناجا خبر داد و گفت: برخی طرح های دیگر نیز در بندرترکمن به بهره برداری می رسد.
سرهنگ لیاقی همچنین با اشاره به وجود برخی آسیب های اجتماعی در مناطق مرزی که مبتلابه همه مناطق کشور است، اضافه کرد: مرزبانی به تناسب نیاز و امکانات درطول سال برخی دوره های آموزشی ویژه مرزنشینان برگزار می کند.
وی، بیکاری را از مهمترین آسیب های اجتماعی در مناطق مرزی گلستان دانست و تصریح کرد: توجه به رفع یا کاهش این مشکل با راه اندازی کارگاه های زودباده یا پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ازسوی مسئولان امر ضروری است.
به گزارش ایرنا، سرگرد جواد کارکن معاون اجتماعی هنگ مرزی اترک گلستان که مقر آن در گنبدکاووس است، نیز در این نشست گفت: علاوه بر برنامه های پیش بینی شده استانی، چند برنامه دیگر از جمله مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی، طناب کشی و همایش پیاده روی با مشارکت مرزنشینان و بخشداری داشلی برون در هفته ناجا برگزار می شود.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.