به گزارش ایرنا، رضا فلاح شامگاه شنبه در ستاد مدیریت بحران استان کرمان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: از 10 آذرماه امسال تاکنون یک هزار و 371 پس لرزه داشته ایم که از این تعداد یک هزار و 297 در منطقه هجدک، 38 مورد در شهرستان کوهبنان و 36 مورد در شهرستان های دیگر استان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: حضور نیروهای امدادی در مناطق زلزله زده در هجدک در کمتر از 30 دقیقه و در کوهبنان در کمتر از 10 دقیقه انجام شده است.
وی اظهار کرد: اسکان اضطراری در اسرع وقت آغاز شده و در مجموع 525 نیرو در شهرستان های زلزله زده استان کرمان استقرار یافته اند.
وی به توزیع 447 چادر، 531 موکت و یک هزار و 341 پتو در بین زلزله زدگان اشاره کرد و ادامه داد: مواد غذایی نیز در قالب بسته های غذایی در بین مردم توزیع شده است.
وی یادآور شد: تاکنون یک هزار و 200 خانوار در روستای جور، کوهبنان و الله آباد در چادرهای امدادی اسکان یافته اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به پهناور بودن این استان، گفت: 50 درصد واحدهای روستایی استان کرمان مقاوم سازی شده است.
علی اکبر سلطانی نژاد با اشاره به اینکه 42 درصد جمعیت استان کرمان در پنج هزار و 200 روستای این استان ساکن هستند عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 50 درصد واحدهای روستایی به ضریب مقام سازی رسیده اند.
وی ادامه داد: در 61 شهر با بیش از 25 هزار نفر جمعیت نیز این طرح اجرایی شده و توفیقات خوبی را به دنبال داشته است.
وی گفت: در سه هفته اخیر زلزله مهیب راور به پنج هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرد و در روستای جور نیز 220 واحد را تخریب کرده است.
وی با تاکید بر اینکه شرایط استان کرمان بسیار خاص است گفت: تخصیص بانک ها از مرکز به استان چالش بسیار مهمی است که طرح مسکن روستایی و بازسازی اخیر را با مشکلاتی مواجه می کند.
معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشورو رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز (شنبه) وارد استان کرمان شدند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کشور پس از استقبال در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان، به اتفاق استاندار کرمان، رئیس مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولان استان کرمان به شهرستان کوهبنان سفر کرد.
نوبخت در این سفر ضمن بازدید از خسارات وارده به مناطق زلزله زده و اسکان موقت مردم و گفت و گوی صمیمی با آنها، به کمپ ‌های امدادی جمعیت هلال احمر سرکشی کرد و روند امدادرسانی به مردم زلزله زده از جمله توزیع بیش از 450 دستگاه چادر امدادی را مورد بررسی قرار داد.
زمین لرزه ای با بزرگی 5.2 ریشتر 30 آذر سال جاری روستای جور در شهرستان کوهبنان را لرزاند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.