به گزارش ایرنا، محمد محسن بیگی شامگاه شنبه در شورای مدیریت بحران استان کرمان افزود: این استان دارای چهار هزار و 800 مدرسه دولتی، 800 مدرسه غیردولتی و یک هزار و 700 پیش دبستانی است.
وی با اشاره به اینکه مدارس استان کرمان مرکز تراکم جمعیت 180 هزار دانش آموز است تصریح کرد: 24 مدرسه در چند روز گذشته تخلیه شده است.
وی ادامه داد: وقوع پس لرزه ها مسائل ناایمن بودن گذشته ها را بیشتر می کند و خانواده ها از ورود فرزندان خود به مدارس جلوگیری می کنند.
وی اظهار کرد: در بحث مدرسه باید اهمیت و توجه ویژه ای را قائل شد و در مناطقی مانند فاریاب که روی گسل است، در حال ساخت کپر هستیم.
محسن بیگی گفت: بیش از 150 هزار دانش آموز در مدارس ناایمن در خطر هستند و باید به این حوزه توجه خاصی شود.
وی تاکید کرد: امروز آسیب هایی که از نظر روحی و روانی خانواده ها را درگیر کرده، همه مسئولان را نیز درگیر کرده است و باید در این حوزه اولویت ویژه ای گذاشته شود.
معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشورو رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز (شنبه) وارد استان کرمان شدند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کشور پس از استقبال در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان، به اتفاق استاندار کرمان، رئیس مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولان استان کرمان به شهرستان کوهبنان سفر کرد.
نوبخت در این سفر ضمن بازدید از خسارات وارده به مناطق زلزله زده و اسکان موقت مردم و گفت و گوی صمیمی با آنها، به کمپ ‌های امدادی جمعیت هلال احمر سرکشی کرد و روند امدادرسانی به مردم زلزله زده از جمله توزیع بیش از 450 دستگاه چادر امدادی را مورد بررسی قرار داد.
زمین لرزه ای با بزرگی 5.2 ریشتر 30 آذر سال جاری روستای جور در شهرستان کوهبنان را لرزاند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.