به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت عصر شنبه در جمع خبرنگاران در مناطق زلزله زده کوهبنان افزود: به افراد ساکن در روستاهای زلزله زده در این منطقه تسهیلات 30 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و همچنین به خانوارهای متضرر از زلزله در شهرهای استان 40 میلیون تومان تسهیلات چهار درصد و 6 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.
وی از آمادگی دولت برای هرگونه کمک رسانی به مردم زلزله زده استان کرمان خبر داد و افزود: طبق مصوبه هیات دولت، کمک های بلاعوض به مردم زلزله زده استان کرمان تعلق می گیرد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده شهرستان کوهبنان اظهار کرد: اکنون موضوع امداد و نجات و توزیع چادر در مناطق زلزله زده به پایان رسیده، اما همچنان خدمت رسانی به مردم از جمله توزیع غذا و سایر اقلام امدادی ادامه دارد.
وی ضمن قدردانی از اعضای ستاد مدیریت بحران استان کرمان در راستای خدمات رسانی به مردم در مناطق زلزله زده تصریح کرد: شورای مدیریت بحران این استان امشب به صورت فوق العاده برگزار می شود و پس از جمع بندی پیش نویس خسارات زلزله اخیر در شهرستان کوهبنان، فردا 'یکشنبه' به هیات وزیران تقدیم می شود.
معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز (شنبه) وارد استان کرمان شدند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کشور پس از استقبال در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان، به اتفاق استاندار کرمان، رئیس مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولان استان کرمان به شهرستان کوهبنان سفر کرد.
نوبخت در این سفر ضمن بازدید از خسارات وارده به مناطق زلزله زده و اسکان موقت مردم و گفت و گوی صمیمی با آنها، به کمپ ‌های امدادی جمعیت هلال احمر سرکشی کرد و روند امدادرسانی به مردم زلزله زده از جمله توزیع بیش از 450 دستگاه چادر امدادی را مورد بررسی قرار داد.
زمین لرزه ای با بزرگی 5.2 ریشتر 30 آذر سال جاری روستای جور در شهرستان کوهبنان را لرزاند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440.3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.