به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت شبانگاه شنبه در سفر به استان کرمان و پس از بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان کوهبنان، در ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: آخرین مصوبه جلسه دولت روز چهارشنبه با پرداخت مبلغی بیش از 51 میلیارد تومان برای کمک بلاعوض و 210 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به مناطق زلزله زده تصویب شد که ما به تفاوت سود آن را دولت باید پرداخت کند.
وی با بیان اینکه در سایه همکاری بین مردم و دولت همه معضلات و مشکلات می تواند به سرعت برطرف شود گفت: ریاست جمهوری و اعضای دولت بسیار علاقه مند بودند که از وضعیت خسارت های وارده به مردم اطلاع داشته باشند و این توفیق برای من ایجاد شد که به نمایندگی از رئیس جمهوری و همکاران در هیات وزیران به استان کرمان سفر کنم.
وی با بیان اینکه گرچه بازدید انجام شده محدود بود ،اظهار کرد: این امر به مثابه حضور و ابلاغ سلام ریاست جمهوری و اعضای هیات دولت به همه افرادی بود که در زلزله های اخیر دچار خسارت و آسیب شده اند.
نوبخت با اشاره به فرهنگ، تدین و ادب مردم استان کرمان ،تصریح کرد: ما در کوهبنان تحت تاثیر شخصیت، ادب و فرهنگ افرادی بودیم که همه دارایی مادی خود را از دست داده بودند اما ادب فرهنگ و شخصیت خود را از دست نداده بودند.
وی بیان کرد: برآوردهای اولیه از خسارات کوهبنان تا فردا بعد از ظهر اعلام شود تا در هیات دولت مورد بررسی و تصویب موارد مورد نیاز قرار گیرد.
معاون رئیس جمهوری بر توجه به اماکن تجاری و دولتی تاکید و بیان کرد: با بروز حوادث بیشتر به بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی توجه می شود و این درحالی است که اماکن دولتی که ملجا و محل مراجعه مردم هستند نیز باید مورد توجه قرار گیرند.
وی ادامه داد: مشکلات ابنیه دولتی استان کرمان نیز مورد توجه قرار گرفته است که جای تقدیر دارد.
وی گفت: مصوبه اخیر مجلس درباره کرمانشاه آغاز و کرمان نیز به آن اضافه شد و این خواست دولت است و در صورتی که نیاز به تسریع هست نیز از دولت استدعا داریم که کرمان را در کنار کرمانشاه ببینند.
نوبخت اظهار کرد: تفاوت استان کرمان با سایر استان های آسیب دیده از زلزله در وجود معادن این استان است.
وی گفت: امروز با افرادی که آثار کار سخت و دشوار معادن در چهره آنها قابل مشاهده بود دیدار کردم و معتقدیم که باید به ایمنی کارگران معادن توجه ویژه ای شود.
وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن باید با فوریت نسبت به برآورد خسارات در مناطق زلزله زده استان کرمان اقدام کند گفت: بنیاد مسکن همچنین باید درباره ساختمان های دولتی نیز گزارش ها را تدوین کند.
وی یادآور شد: بخشی از اعتبارات اختصاص یافته به مناطق زلزله زده کرمان ابلاغ و تخصیص داده شد و بخشی نیز ابلاغ شده و بزودی تخصیص می یابد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: بزودی سفر دیگری به استان کرمان خواهم داشت و مصوبات و تصمیمات امروز را مرور کرده و روند خدمات رسانی را بررسی خواهم کرد.
معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز (شنبه) وارد استان کرمان شدند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کشور پس از استقبال در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان، به اتفاق استاندار کرمان، رئیس مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولان استان کرمان به شهرستان کوهبنان سفر کرد.
نوبخت در این سفر ضمن بازدید از خسارات وارده به مناطق زلزله زده و اسکان موقت مردم و گفت و گوی صمیمی با آنها، به کمپ ‌های امدادی جمعیت هلال احمر سرکشی کرد و روند امدادرسانی به مردم زلزله زده از جمله توزیع بیش از 450 دستگاه چادر امدادی را مورد بررسی قرار داد.
زمین لرزه ای با بزرگی 5.2 ریشتر 30 آذر سال جاری روستای جور در شهرستان کوهبنان را لرزاند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.